🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتم به تو صد بار

(ثبت: 266495) دی 4, 1402 

 

با پای خودت یا به عصا می‌روی ای شیخ؟
رو سوی کجا سر به هوا می‌روی ای شیخ؟

کعبه‌ست اگر مقصدت القصّه بزن دور
بد جور، فقط رو به قفا می‌روی ای شیخ

آن چیست که آثار خماری ز سرت برد؟
چون نشئه ندانی به کجا می‌روی ای شیخ!

می‌آیی و ما ماتممان رو به فزونی است
سرشارِ نشاطیم تو تا می‌روی ای شیخ

رو دست نخوردیم جز از حضرت عالی
از مروه چنین سوی صفا می‌روی ای شیخ؟

دم کم نزدی دم به دم از این که تو هم، چون
آنان که《تَحَرَّوْا رَشَدًا》می‌روی ای شیخ

بر خمکده‌ای خطّ‌ِ قدم‌هات نیفتاد
تردید ندارم که خطا می‌روی ای شیخ

زنهارم اگر می‌دهی از خدعه‌ی ابلیس
خود از پیِ ابلیس چرا می‌روی ای شیخ؟

رسوای زمینی و زمان نزد خلایق
رسواتر از این پیشِ خدا می‌روی ای شیخ

گفتم به تو صد بار مرو بر سر منبر
با جامه‌ی تزویر که وا می‌روی ای شیخ

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    دی 4, 1402

    درود بر استاد دانشمند و نیک اندیش جناب ابراهیم حاج محمدی …
    بسیار عالی …
    در ضمن سالروز تولدتان را خدمت شما تبریک عرض میکنم و برایتان بهترین ها را از خداوند متعال خواهانم …👏👏👏💐💐💐

  2. استاد ارجمند جناب حاج محمدی ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید.درود بر این قلم زر نگار
    تولدتان مبارک در پناه عشق خدا پاینده باشید
    👏🌸👏🌸👏🌺

  3. زنهارم اگر می‌دهی از خدعه‌ی ابلیس
    خود از پیِ ابلیس چرا می‌روی ای شیخ؟
    رسوای زمینی و زمان نزد خلایق
    رسواتر از این پیشِ خدا می‌روی ای شیخ
    گفتم که نگویی که نگفتم نرو منبر
    با جامه‌ی تزویر که وا می‌روی ای شیخ
    سلام درود بر حضرت استاد
    کسی مانند شما که قرآن‌کریم را بارها دوره کرده و خصوصا روی آیات دارای وزن کاری بزرگ انجام داده است و با حقوق ناچیز معلمی در خدمت فرهنگ و ادب و جوانان کشور می باشد چه ها دیده که چنین غزل اعتراضی با شکوه را سروده است؟
    از راهی دور دست و قلم زرنگار شما را می بوسم.
    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  4. درود استاد.
    بسیار عالی.
    رسالت قلم نگاشتن واقعیت هاست .

  5. وَأَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَمِنَّا الْقَاسِطُونَ ۖ فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُولَٰئِكَ تَحَرَّوْا رَشَدًا
    و از ما جنّیان هم بعضی مسلمان و بی‌آزار و برخی کافر و ستمکارند، و آنان که اسلام آوردند راستی به راه رشد و صواب شتافتند.