🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خاطره‌ی ادبی

(ثبت: 250547) شهریور 5, 1401 
خاطره‌ی ادبی

یکی دو سال قبل در سایت شعر ایران آقایی شعری گذاشته بود که به ضرورت وزن کلمه‌ی《 قرآن》 را باید 《قُران》بر وزن 《فلان》 می‌خواندی!!!
نقدی نوشتم مبنی بر این که همزه‌ی وسط کلمه طبق قواعد عروضی وصل نمی‌شود شما طبق چه قاعده‌ای این بلا را سر نام کتاب خدا آورده‌ای ؟
در پاسخ ده بیست بیت شاهد مثال آورد از شاعران برجسته که در آنها کلمه‌ی 《صاحبقران》 بکار رفته بود.!!!
هر چه برایش توضیح دادم که 《صاحبقران》معنای دیگری دارد و ربطی به قرآن کریم ندارد به کتش فرو نمی رفت که نمی‌رفت.
جالب اینکه خیلی‌ها ذیل سروده‌ی آن بزرگوار او را 《استاد》 خطاب کرده و طبع لطیفش را ستوده و 《زهازه》ها و 《بَه بَه و چَه چَه》هایی نثارش کرده بودند!!!

 

 

نظرها
  1. امیر بهنام گل

    بهمن 24, 1401

    ای داد 😊🌹🌹🌹🌹

  2. زهرا آهن

    بهمن 24, 1401

    درود بر شما جناب حاج محمدی بزرگوار

    همیشه برایم جالب است که در سایت‌های ادبی تعداد استادها و دکتر‌ها از مجموع خروجی‌های دانشگاه‌های معتبر جهان فراتر است و بسیارند کسانی که خود را صاحب سخن می‌دانند! ولی قسمت فاجعه بار ماجرا دقیقا آن جاست که عده ای بادمجان دور قاب چین این افراد متوهم را باد می‌کنند و ایشان پس مدتی چنان در نقش خود فرو می‌روند که دیگر خدا را هم بنده نیستند!!!

    زبان و ادبیات پارسی گنجینه‌ی گرانمایه‌ای ست که نسل در نسل و سینه به سینه به ما رسیده است و ای کاش ارزش واژگان را بدانیم و به هر کسی استاد نگوییم.

    سپاس از هموندی این خاطره‌ی زیبا و اندیشه برانگیز

    پایدار باشید به مهر🍃🌿🍃🌺🌺🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا