🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اُمّ‌الخبائثم ده

(ثبت: 267323) بهمن 5, 1402 

 

چین بر جبینش از اخم بربسته زه کمان را
چشمش عجب چشانده‌ست طعمِ یقین گمان را

دل می‌رباید از بس ای وای اگر که جز من
کس در چمن ببیند آن سروِ خوش چَمان را

دل باخته‌ست بی شک، هر کس که دیده‌است آن
سر تا قدم حیای با عشوه توامان را

حرمان‌گریزِ شوقم فرصت‌کمینِ وصلش
از دست می‌دهد حیف آن نازنین زمان را

بربسته پرترین است این مرغ دل خدا را
کی‌می‌دهد پناه این مُضطرّ‌ِ بی‌امان را

دل بسته هر که بر آن گیسو پریش باید
بر باد دیده باشد از پیش دودمان را

در حیرتم من از این خوبان چرا پسندند؟
چون زلف خود پریشان دل‌های شادمان را

در دام از من او دل افکنده تا ببیند
در چشمم آشکارا سرگشته مردمان را

دل می‌رباید از من زیرا به ضرس قاطع
می‌داند او که هرگز، من پس نگیرم آن را

پیمانه‌ای پر از آن امّ‌الخبائثم ده
ساقی که تا قیامت من تشنه‌ام همان را

رقصیده‌ام به سازش، جانم گداخت نازش
یارب کجا نوازند اینگونه میهمان را؟

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    بهمن 5, 1402

    در دام از من او دل افکنده تا ببیند
    در چشمم آشکارا سرگشته مردمان را

    دل می‌رباید از من زیرا به ضرس قاطع
    می‌داند او که هرگز، من پس نگیرم آن را

    پیمانه‌ای پر از آن امّ‌الخبائثم ده
    ساقی که تا قیامت من تشنه‌ام همان را

    رقصیده‌ام به سازش، جانم گداخت نازش
    یارب کجا نوازند اینگونه میهمان را؟

    سلام و‌درود بر بزرگ‌ استادم
    حضرت استاد ابراهیم حاج محمدی

    غزلی بسیار زیبا و‌دلنشین و‌صد البته کم‌نظیر شما را خوانده و‌لذت بردم.

    میلاد امیر عاشقان و روز پدر را به استاد بزرگوارم ، بزرگمرد وادی شعر و‌ معرفت تبریک و تهنیت عرض می کنم .

    در پناه خدا شاد و‌سلامت باشید 🌱🌹❤️👏👏👏👏👏❤️🌹🌱

    • درود حضرت دوست و بسیار سپاس نظر لطفتان را🌹🌹🌹🌹پابرجا و پر نشاط باشید و شاداب

  2. پانته‌ آ عسکری

    بهمن 5, 1402

    حرمان‌گریزِ شوقم فرصت‌کمینِ وصلش
    از دست می‌دهد حیف آن نازنین زمان را

    بربسته پرترین است این مرغ دل خدا را
    کی‌می‌دهد پناه این مُضطرّ‌ِ بی‌امان را

    ☀️ميلاد مظهر عدالت و‌ شجاعت، پشت و پناه مظلومان حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السلام، روز بزرگداشت مقام پدر و روز مرد بر شما مبارک باد🌹

    درودهای بی پایان شاعر ارجمند جناب آقای ابراهیم حاج محمّدی و تشکر فراوان بابت انتشار این اثر بسیار زیبا🙏
    🍃🌸🍃

  3. معین حجت

    بهمن 5, 1402

    درود استاد …
    همچون همیشه فاخر و دلنشین 👏👏👏💐💐💐

  4. مهدی سیدحسینی

    بهمن 5, 1402

    درود
    با آرزوی توفیق الهی 🌹🌹

  5. فریبا نوری

    بهمن 6, 1402

    در حیرتم من از این خوبان چرا پسندند؟
    چون زلف خود پریشان دل‌های شادمان را

    درودها
    و با پوزش از تاخیر ولادت شاه مردان و روز مرد و پدر بر شما مبارک
    🌹🍃🌹

    • درودا فرهیخته‌ی گرامی🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹ممنونم. 🙏زنده باشید و شاداب