🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بساط عیش

(ثبت: 256803) اسفند 12, 1401 

 

بساط عیش بر پا کن که قبل از کوچ پایانی
همین شاید چرا دل را به گرد غم بچرخانی ؟
برون شو از حصار و رمز و راز مجلس امروز
که درس عشق معلوم و نباشد هیچ پنهانی
به جمع این مریدان حلقه ها پیچید در افکار
ندارند یک نظر با هم نیابند راه انسانی
غرور و کبر بر هم کرده و از یکدگر بیزار
ولی هر لحظه می بافند اسراری ز پنداری
بگردان چشمها سوی هزاران حجله ی سنگر
که وقت رزم در سنگر بیابند یار پنهانی
به پاسخها و پرسشها دگر طرفی نمی بندند
همان دلدادگان رزم و ره پویان قرآنی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. اسفند 12, 1401

    سلام

    غزل زیبا و قابل تأملی ست
    چند جایی از آن دچار لغزش وزنی ست
    بیت نخست
    پیشنهاد بنده :
    بساط عیش بر پا کن که قبل از کوچ پایانی
    همین شاید، چرا دل را به گرد غم بچرخان
    بنده مصرع دوم راذهم تغییر دادم تا ارتباط مصرع اول با دوم برقرارشود ضمنا گوش کر می شود و از گنگ. برای گوش نمی توان سود جست.
    این بیت هم لغزش وزنی دارد که ویرایش آن را خودتان انجام دهید

    به جمع این مریدان , حلقه ها پیچید درافکار
    ندارند یک نظر با هم , نیابند راه انسانی

    مصرع اول بیت آخر دچار لغزش وزنی شده است
    پیشنهاد :
    به پاسخها و پرسش ها چنان طرفی نمی بندند
    همان دلدادگان ِرزم و ره یابانِ قرآنی

    حیف این اثر زیباست لطفا آن را کامل بفرمایید.

    در پناه خدا 🌱🌹🌹👌👌👌🌹🌹🌱

    • طارق خراسانی

      اسفند 12, 1401

      سلام. مجدد
      بدون کاربری آمده بودم ببخشید
      غزل زیبا و قابل تأملی ست
      چند جایی از آن دچار لغزش وزنی ست
      بیت نخست
      پیشنهاد بنده :
      بساط عیش بر پا کن که قبل از کوچ پایانی
      همین شاید، چرا دل را به گرد غم بچرخانی؟
      شاید به معنی شایسته می باشد.
      بنده مصرع دوم را هم به این خاطر تغییر دادم تا ارتباط مصرع اول با دوم برقرارشود ضمنا گوش کر می شود و از گنگ. برای گوش نمی توان سود جست.
      این بیت هم لغزش وزنی دارد که ویرایش آن را خودتان انجام دهید
      به جمع این مریدان , حلقه ها پیچید درافکار
      ندارند یک نظر با هم , نیابند راه انسانی
      مصرع اول بیت آخر نیز دچار لغزش وزنی شده است
      پیشنهاد :
      به پاسخها و پرسش ها چنان طرفی نمی بندند
      همان دلدادگان ِرزم و ره یابانِ قرآنی
      حیف این اثر زیباست لطفا آن را کامل بفرمایید.
      در پناه خدا 🌱🌹🌹👌👌👌🌹🌹🌱

      • مصطفی مروج همدانی

        اسفند 13, 1401

        چشم
        لطف فرمودید
        از توجهتان بسیار سپاسگزارم
        لطفتان جاریست

    • مصطفی مروج همدانی

      اسفند 13, 1401

      هزاران تشکر استاد گرانقدر
      ممنونم از بذل توجهتان
      چشم
      به دیده ی منت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا