🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهاریه

(ثبت: 1011) اسفند 25, 1394 

بهاریه

 با سلام و عرض و ادب و احترام پیشاپیش عید سعید باستانی را به هموطنان وکاربران و بهره وران عزیز به خصوص اساتید و مسئولین محترم تبریک و تهنیت عرض میکنم. امیدوارم سالی خوب و میمون و خجسته، خالی از هرگونه رنج و نارسایی را شاهد باشیم به حق ائمه معصومین (ع) آمین یا رب العالمین

 بهاریه

                      شد فرش چمن، سفره ی گل شد همه جا باز

                       خوش باش، بهار آمد و شد خرمی آغاز

                      دشت و دمن و کوه وکرانه طرب انگیز

                       دل می بردآسان همه را غنچه ی طناز

                       بویِ سمن و عطرِ بهار و نفس صبح

                     گردیده فضا پوش ، مزن نغمه ی  ناساز

                       جوبار به موسیقی و در رقص سپیدار

                        شمشاد پر از شادی و  گلکار سرافراز

                         پیوسته بهم  بلبل و گل  لاله و ژاله

                        پیچیده  بهم  نای و نی و نفمه و آواز
                       شهر ست پراز چلچله و دشت پر از سار
                       زنبور به گل بردن و پروانه به پرواز

                       مستانه بزن  چنگ و بهارانه بخوان شعر

                       با غمزه بزن حرف و عروسانه بکن ناز

                       در سیر و سفر هستی و خوش فال که هردم

                         دیدار تو را  میطلبد نرگس شیراز