🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهار …

(ثبت: 3492) اسفند 8, 1395 
بهار …

بهار، شعر بلند ِ کتاب ِتاریخ است
به شرط آنکه بخوانی ، خطابِ تاریخ است

هوای سردِ زمستان و حسرت ِپائیز
تمام اگر شده است انقلابِ تاریخ است

شکفتن ِگل و سبزه… برای باورها
عبور ساده و بی احتجاب ِتاریخ است

هر آنچه دست طبیعت دوباره می ریزد
به کام تشنه ی دنیا، شرابِ تاریخ است

زمان ِرویش امّید و فصل بیداری
طلوع و روشنی اش، آفتابِ تاریخ است

دوباره ساز و سرود و ترانه ، می پرسند

که انتسابِ بهار، انتخابِ تاریخ است  ؟

عبور روز و شب ِ ما – بهار می گوید 
اگر درست بفهمی ،عتاب ِتاریخ است !