🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهترین عمل

(ثبت: 261160) تیر 2, 1402 

 

قمر از مقابل و از دو طرف هلال هستی
متجلی از تجمل همه سو مثال هستی

رخ خویش را ببینم ، به میان روی ماهت
نه که چون تو ماه باشم ، تو بسا زلال هستی

پی ات آمدم به صحرا، که بجویمت، نبودی
به شکار رفته بودی تو که خود غزال هستی

شب و روز در نمازم ، پیِ بهترین عملها
چه نماز بهتر از این، که تو در خیال هستی

نگران فتنه هستم، فقط از تو یاتو یاتو
نگران نباش تنها تو یک احتمال هستی

من اگرچه از تو هستم، نرسد با پات دستم
که به زیر پای هستت ،شده پایمال هستی

بگذاشتی کنارم ، و حرام شد کنارم
به معاشری بِه از من ، نکند حلال هستی

همه کس به نحو و نوعی ، پیِ لذت اند و شادی
بده جان به دوست، باقی، اگر اهل حال هستی

 

مهدی شریفی زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):