🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به قطره قطره باران ترانه ببار

(ثبت: 243969) دی 18, 1400 

 

شرابِ سُرخِ میِ عشق , رویِ بهار
به صحنِ چمنزار , لاله لاله بیار
شمیم و شبنم و شهد و شکوفه در بزمند
پیاله برقصان , به چشمهای خُمار
به شانه های گلستان نشسته شبنم مهر
به قطره قطره ی باران , ترانه ببار
هوا مسیحا نفس , زمین گُل در گُل
شکوفه های رنگ رنگ به روی شاخسار
بگوش جان برسد نغمه های شور انگیز
نفس به نفس , خنده می کند گلزار
به رقص آمده گلبرگهای سبزِ چمن
به عِطر دلنگیزِ صبح دم , دل بسپار
غنیمت شمُر, این بهار دائم نیست
گذشت شهد و طراوت , تو دانه ای بکار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نقدها
  1. سیاوش آزاد

    دی 18, 1400

    سلام شراب و می یک معنا هستند و تکرار شدند

    • شراب و می که تو دنیا هست یکی هستند و شراب و می ِآخرت گوناگونند
      عشل ؛ شیر ؛ می طهور

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا