🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به پایان نرسیدیم ….

(ثبت: 5874) اردیبهشت 1, 1397 
به پایان نرسیدیم ….

دُزدانــه اگر بــاده ی دُردانه کشیدیم

شــادیم که از تهمت فـرزانـه رهیدیم

راهی که درآن خار به خـارا همه جابود

تـا منــزل مقصـــود سراسیمه دویدیم

از عشــوه خرانی که خرانی چوشمایند

دردی که بنفــروختــه بودیم خریدیم!

هر تیـــر بلایی به کمـــان بود پراندید

بالای درختی که ز شــاخــش نپریدیم

بردید به مــأمــن ره ورستیـد سلامت

ما یکسره در خون دل خویش تپیدیم

دیدید و بچیدید و چشیدید و مزیدید

آن تــازه ثمرهای مهنّـــا که نچیدیم

تا فرصت پروانگی آید ، همه ی عمر

دور تن خود پیلــه پی پیلـــه تنیدیم

ای بسته به دنیا دل و از عشق بریده

مانند شمایان نه شنیدیم و نه دیدیم

در زندگی خویش رسیدید به پایان

ماییم که مردیم وبه پایان نرسیدیم!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):