🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به یاد خسرو آواز ایران (زنده یاد استاد محمد رضا شجریان)

(ثبت: 232384) مهر 18, 1399 

به یاد خسرو آواز ایران

زنده یاد استاد محمد رضا شجریان

رفتی اما ربنایت در اذانم مانده است
نغمه داوودیت در آسمانم مانده است

خسرو آواز ایران رسم خاموشی چرا؟!
گوشه ماهوری ابروکمانم مانده است

رفتی و بار سفر بستی از این دنیا ولی
ساربان در مایه ایساربانم مانده است

با نوایی از سه گاهت آشنا بودم ولی
پرده شوری بنام ارغوانم مانده است

ای همایون طالع برج بلند آوازه ام
در دلم مجموعه آرام جانم مانده است

دود و عود و جان جان و سرِّ عشق
آه باران، قاصدک، سرو چمانم، مانده است

اربعین بود و شنیدم پر گشودی از جهان
رفتنت در خاطرات جاودانم مانده است

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    مهر 18, 1399

    سلام و درود

    تسلیت عرض می کنم
    در پناه خدا 🌹

    • علی معصومی

      مهر 18, 1399

      درود
      ◇◇◇◇
      سپاس ارجمندم
      حضرت استاد خراسانی عزیز
      🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹
      در پناه خدادر پناه خدا

  2. حسین شیرکوند

    مهر 18, 1399

    🙏🙏🙏🙏🙏
    🌷🌷🌷🌷🌷

    • علی معصومی

      مهر 18, 1399

      درود
      ◇◇◇◇
      سپاس ارجمندم
      جناب شیرکوند عزیز
      🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹

  3. فریبا نوری

    مهر 18, 1399

    با نوایی از سه گاهت آشنا بودم ولی
    پرده شوری بنام ارغوانم مانده است

    درودها استاد گرامیم
    🌹🌹🌹🌹

    • علی معصومی

      مهر 18, 1399

      درود و عرض ادب
      استاد من
      و حضور و لطف نظر شما را سپاس

      🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
      در پناه خدا

  4. سپیده طالبی

    مهر 18, 1399

    درودها استاد گرامیم

    عرض تسلیت دارم به مناسبت درگذشت خسرو آواز این مرز و بوم

    و سپاس برای این سروده زیبایتان

    پاینده باشید🌺

    • علی معصومی

      مهر 18, 1399

      دروددها بر شما
      بانوی ادیب طالبی گرانسنگ
      سپاس از لطف حضورتان
      ■■■
      من نیز تسلیت دارم
      ایام اربعین و درگذشت این هنرمند آواز را
      خدا شما را سلامت بدارد
      🌿🌺🌿🌿🌺🌿در پناه خدا

  5. رسول رشیدی راد

    مهر 19, 1399

    🌹🌹🌹🌹
    باسلام و دروود خدمت شما آقای معصومی عزیز
    درگذشت ایشون برای هنر ایران زمین یک ضایعه بزرگ هست
    خداوند رحمتشون کنه
    🌹🌹🌹🌹

  6. جواد مهدی پور

    مهر 19, 1399

    درود بر شما جناب استاد معصومی عزیز

    در گذشت استاد شجریان را به شما تسلیت عرض مینمایم

    از شعر پاکتان در رثاء استاد بهره بردم

    عالی ست

    زنده باشید به مهر

    💐🙏💐

  7. امیرنجم

    مهر 24, 1399

    سلام شعرارزنده ای در مورد استاد شجریان سروده ای یک بیت آن راباخط نستعلیق می نویسم با اجازه شما.مؤیدباشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا