🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بگذار بخوابم 2

(ثبت: 244130) دی 20, 1400 

 

بگذار بخوابم
مرگ موقت را ,
خود انتخاب کرده ام

ناجوانمردان به مردم , فقر هدیه کرده اند
تا ضعیفان
در تنگناهای زیستن محاصره شوند
و در سوی دیگر
قله های عیش و عشرت
از دامنه های ثروت تکاثری
بر گُرده ی محرومین , سر برآورد
و همچون بت های بزرگ
خودنمایی کنند
و بلعمها , توجیه کننده ی این شکافند

بلندگوها
در انحصار ظالمین و بدست عمله های استحمار و استعمار ,
همه را به صبر و صلوه فرا می خوانند
تا شعله ی روشنگری نتابد

چاپلوسان
به تایید و تمجید ِ صاحب منصبان مست
آوای استحمار سر داده اند
تا همگان این ظلم جاری را پذیرا و مسخ شوند
دو باره از دل ِ تاریخ ما
کاخ سبزها روییده اند
و کاسبان پروانه دار
ترازوی ناعدالتی ساخته اند

عمله های استثمار داخلی نیز
به ارسال پارازیت های عوامفریبانه مشغولند
تا مردم در شهر و روستا
به سکوت و سحر فرو روند
و پایکوبی صاحب منصبان مست را
نشنوند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. سیاوش آزاد

    دی 20, 1400

    سلام زوایایی با برخی مضامین البته اگر موجبه کلیه باشد دارم البته شعر بیشتر در لفافه سخن گوییست تا مستقیم گویی متشکر

نظرها
  1. سلام و درود و خدا قوت
    حاجی جان! گاهی هم فشرده سازی را در گونه ی شعر سروش امتحان بفرمایید! ❤️🙏

  2. فریبا نوری

    دی 20, 1400

    درودها
    حرف حق از دل درد بیرون می آید
    و درد هم خودِ زندگی است
    و زندگی هم خوِد شعر است
    🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا