🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی وضو

(ثبت: 260827) خرداد 20, 1402 

 

سبو را پر کند ساقی همه شب بی وضو بی تو
نه مستی هست در باده نه پاکی در سبو بی تو

به شادی مِی نمی نوشم اگرچه دایم الشربم
نشد یک قطره هم پایین رَوَد خوش از گلو بی تو

مرا با فیض تو عقل و دل و جان در ازل دادند
لذا میداند این بی دل که جان و عقل کو بی تو

به جان کندن برون از سینه ی خود میکنم هردم
دمی را که درون سینه ام کردم فرو بی تو

اگر حال مرا خواهی بپرسی، زنده هستم ، شکر
بمیرد آنکه خوش باشد دل و احوال او بی تو

اگرچه هست لطفت در نبودت هم . بیا لطفا
رسیده حبلِ صبرِ ما صبورانت به مو بی تو

دو پرسش مانده بی پاسخ درون ذهن من باقی
چرا اینقدر بد هستم ؟چرا اینقدر خوبی تو؟

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی