🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تا به کِی؟

(ثبت: 239935) خرداد 28, 1400 

تا به کِی؟

من که خسرو نیستم رویای شیرین تا به کِی؟
خون دل خوردن به پایت یار دیرین تا به کِی؟

شهریارت نیستم ، امّا به خوابِ هر شبم …
دیدنِ یک چشمک از چشمانِ پروین تا به کِی؟

سوختم ، مانند آتش زیر خاکستر ، ولی…
معرفت ، مردانگی ، مانند فردین تا به کِی؟

ریش و مویم هر دو از هجرانِ رویت شد سپید
مرده ای در گورِ تن ، پیگیرِ تلقین تا به کِی؟

طالعم اینگونه شاید بود ، سوزم در فراق
دلخوش از تضمینِ این کف بینِ بی دین تا به کِی؟

عشق همچون حلقه ای مفقود ، من هم می روم
در پِیِ این بخت تار و شوم ننگین ، تا به کِی؟

هر که را در سر نباشد عشق انسانش مخوان
گوشِ خر را خوانشِ آیات یاسین تا به کِی ؟

مثل (تنها) چون رُباتی سرد و بی جان می شوی
سرزنش ها ، زخم و نِشترها و توهین تا به کِی؟

✍حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

نظرها 10 
  1. محمد یزدانی

    خرداد 28, 1400

    درودتان حسن نبی عزیز شاعر گرانقدر
    غزل بسیار زیبا و شیوایی از قلم پر جوهرتان خواندم
    🌸🌺🌸🌺

    • حسن نبی

      خرداد 28, 1400

      درود و عرض ارادت استاد عزیز ، درس پس می دهیم🙏🏼🙏🏼🌹🌹

  2. کبری محمدی

    خرداد 28, 1400

    شهریارت نیستم ، امّا به خوابِ هر شبم …
    دیدنِ یک چشمک از چشمانِ پروین تا به کِی؟
    سوختم ، مانند آتش زیر خاکستر ، ولی…
    معرفت ، مردانگی ، مانند فردین تا به کِی؟
    ریش و مویم هر دو از هجرانِ رویت شد سپید
    مرده ای در گورِ تن ، پیگیرِ تلقین تا به کِی؟🌺👏👏🌺

    سلام
    غزلی شیوا و عالی سرودید
    قلم تان استوار ، دلتان بهاری
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن نبی

      خرداد 28, 1400

      درود ، زنده باشید به مهر ، سپاسگزارم🙏🏼

  3. حسین شیرکوند

    خرداد 28, 1400

    🌹🌼🌺🌸🌷🏵️💐

    • حسن نبی

      خرداد 28, 1400

      🙏🏼🌹🙏🏼🌹🙏🏼🌹

  4. بداهه ای تقدیم شعر زیبای شما
    شاعر گرامی
    با خواندن شعرت
    دل بر پاست
    جمله جمله ی شعر تو
    موج
    در طوفان دریاست
    بس که
    شعرت با معناست
    ❤️🌹🌹🌹❤️🌺🌺🌺🌺🌺

    • حسن نبی

      خرداد 28, 1400

      درود ، ممنون از لطف شما ، لذت بردم از بداهه زیبایتان ، مانا باشید🙏🏼🌹🙏🏼

  5. علی معصومی

    خرداد 30, 1400

    درودو عرض ادب
    جناب نبی عزیز
    بسیار دلربا و شیدا سروده اید
    احسنت
    ◇◇◇

    کاش روزی با شرنگ درد ویرانت شوم
    انتظار جرعه ای از نوشین تا به کی

    • حسن نبی

      خرداد 30, 1400

      درود و عرض ارادت ، استاد معصومی عزیز 🌹🌹

      ممنونم زنده باشید🙏🏼🌹🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا