🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تک بیتهای پنجگانه …

(ثبت: 5391) بهمن 6, 1396 

کار کفر دل چو در میخانه ها بالا گرفت

ترسم از مسجد ریا آید مسلمانش کند!

*

به چشم عاشق بیدل یکی است در معنا

نمــــاز اوّل وقت و گنــــاه آخر وقت!

*

هر که شد افتاده آخرسر ترقّی می کند

قطرۀ بــاران ز ابر افتاد و اقیانوس شد!

*

چنان از دوریت افتاده از پایم که دروصلت

نگاهم را به رخسار تو یارای رسیدن نیست!

*

چو شبنم باش در مردانگی کز خود نرنجاند

دل پروانه ای را چون که بر گلبرگ بنشیند!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):