🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جانباز

(ثبت: 14309) بهمن 25, 1397 
جانباز

با چهل درصد از بدنش
به خانه برگشت
با تکه هایی از
ترکش و خمپاره…

نقشه ی حملات دشمن
در عکس های رادیولوژی لو رفته
سمت چپ جمجمه اش
قفسه سینه
و حلبچه ی کوچکی در ریه هایش

هر شب در نفس هایش
شیمیایی می زنند
و در گوشش آژیر اعلام خطر
دستی دیگر ندارد
تفنگش را بر دارد

کوله اش
کپسول اکسیژنی است
جیره اش
سرم!
سنگرش، گوشه ی تخت اش

همسرش هر شب افسر شب دردهای اوست
و کودکانش داغدار سرفه های داغ اش
جنگ هنوز ادامه دارد
در تن او
که
تنها می تواند
با چهل درصد از بدنش
خانواده اش را دوست داشته باشد.

 

(پیشکش به تمامی جانبازان ایرانم که مردانه از خویش گذر کردند؛ تقدیم به جانباز شهید منصور طیبی از نهاوند)

سعید فلاحی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا