🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جان پناه…

(ثبت: 4453) تیر 20, 1396 

                         « به نام خدا » 

 در این مسیرِ موازی یکی شدن خواب است

     خیالِ وصلِ تو با من حبابِ بر آب است

     نگو بمان که مرا با تو تابِ ماندن نیست

     ولی برای تو قلبم همیشه بی تاب است

      سرودِ فتح و ظفر را شنیده ای از دور ؟

    چه شادمان ز سقوطت رفیقِ ناباب است

    چه حیله ها که ندیدم از این دَغَل یاران

چه خُدعه های غریبی که جایِ اِعجاب است

     نپرس حالِ مرا چون که اعتباری نیست

  به حال و روزِ غریقی که غرقِ گرداب است

      چه تیشه ها زده بر ریشه ام حماقتِ تو

    شریک زیرک و دانا همیشه کمیاب است

     همان کسی که تو را درسِ زندگی میداد

   هنوز در پِیِ تشخیصِ دوغ و دوشاب است

    به این نتیجه رسیدم که زندگی بی عشق

     شبیهِ بودنِ سازی ، بدونِ مضراب است

      هزار شکر که در این جهانِ پَستِ تُهی

      تمامِ جامِ وجودم ز عشق سیراب است

  کسی به غیرِ خدا جان پناهِ « مهران » نیست

     اگر مُقیمِ خرابات ، یا که محراب است.

                     « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهدی صادقی مود

    تیر 20, 1396

    سلام جناب اسدپور

    گلایه ی بسیار زیبایی بود

    لذت بردم احسنت به شما

    برقرار باشید

    • مهران اسدپور

      تیر 21, 1396

      درودها جناب صادقی مود گرانمهر ؛

      سپاس از همراهی و فیض حضورتان …

      موفق و منصور باشید.

  2. طلعت خیاط پیشه

    تیر 21, 1396

    احسنت بر شما و این احساس زیبا

    کسیکه خدارا عاشقانه دوست دارد از هر چیز غیر او و رضایت او گریزان است

    خدا یارتان

    • مهران اسدپور

      تیر 21, 1396

      درود سپاس از همراهی و فیض حضورتان…

      بنده نوازی و مهر مدامتان برای حقیر بسیار ارزشمند است.‌‌..

  3. طارق خراسانی

    تیر 25, 1396

    سلام و درود به شاعر بی نظیر پاک

    از بازدیدکنندگان بسیار این غزل فاخر می توان پی برد که کاربران مهمان شعر شناس خوبی را در سایت پاک داریم

    خدا را هزاران بار شکر می کنم که مهران عزیز را به ما و به جامعه ی ادبی این سرزمین داده است.

    در پناه خدا شاد زی

    • مهران اسدپور

      تیر 27, 1396

      درودها جناب خراسانی عزیز؛

      دلگرم از حضور سبز و ارزشمند حضرتعالی بنده نوازی و مهر مدامتان را سپاس میگویم …

      در پناه حق پیوسته شاد و تندرست باشید .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا