🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جراحی اقتصادی

(ثبت: 248704) تیر 2, 1401 

 

ای برادرجان اگر نان شد گران غمگین مباش
مرغ اگر رفت از میان سفره‌مان غمگین مباش

هم‌چو شیخ شهر، زاهد باش و قانع ای رفیق
پس به تخمش اکتفا کن ای جوان غمگین مباش

منطوی در تخم گردیده‌ست مرغ بی‌حیا
سنگدان و سینه و پاچین و ران غمگین مباش

زندگی از بس که شیرین‌است مثل نیشکر
شد اگر قند فریمان نرخ جان غمگین مباش

هرکه تنبانش دوتا شد فکر باطل می‌کند
چون از آن بابت تو گشتی ناتوان غمگین مباش

گفت آن بالا‌نشین قانع به لُنگی باش و بس
هم‌چو مردان سلحشور یمان غمگین مباش

الغرض چون حاکمان دلسوز مُلک و ملّتند
گاه جراحی کنند ای مهربان غمگین مباش

اول تیرماه ۱۴۰۱

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. درود بر شما
    طنز زیبایی سروده اید
    🌹🌹🌹

    • صفا یغمایی

      تیر 2, 1401

      درودوسپاس بانوی هنرمند
      🙏🙏🙏

  2. سلام و درود، احسنت
    بله غمگین مباش🌹🌹🌹

    • صفا یغمایی

      تیر 2, 1401

      سلام دوست گرامی
      امیدوارم غم واندوه ازدل تک تک هموطنانم رخت بربنددوشادی ونشاط جای آن بنشیند
      ❤️

  3. Jath Faraan

    تیر 2, 1401

    🍀🍀🍀

  4. طارق خراسانی

    تیر 2, 1401

    سلام و درود بر جناب یغمایی عزیز

    طنز زیبا و دلچسبی بود
    غم را از دل بیرون می کند

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • صفا یغمایی

      تیر 2, 1401

      سلام برشماجناب اقای خراسانی بزرگوار.
      متشکرم از حسن توجه ونظرتون
      🌹🌹🌹

  5. بسیار عالی ، دستمریزاد استاد یغمایی عزیز
    با زبان تلخ و تیز طنز ، روایت صادقانه ای بود
    از آنچه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند
    👏👏👏

    • صفا یغمایی

      تیر 2, 1401

      سلام ودرودبانوی هنرمند
      متشکرم از سرکارعالی
      پاینده باشیدوشادکام.
      🌺🌺🌺

  6. سلام و درود استاد گرانقدر
    عالی است
    سربلند و پاینده باشید
    :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

    • صفا یغمایی

      تیر 5, 1401

      سلام وسپاس ازمهر حضورتان
      🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا