🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جستجو …

(ثبت: 254650) دی 17, 1401 
جستجو …

 

ای بهارآور گل من، هر کجا می‌جویمت
در دلم نور امیدی هست، تا می‌جویمت

تا فنا گردد شبانِ بی تو با حسرت قرین
ای صفای چشمۀ آب بقا می‌جویمت

شرح افسون نگاهت تا که سرمشق دل است
در دل افسانه، در هر ماجرا می‌جویمت

می‌گذارم سر به صحرای جنون مجنون شعار
همچو لیلی محو آهنگ درا می‌جویمت

دل به زنجیر اسارت گرچه بستم سالهاست
عشق چون فرمان دهد، ازخود رها می‌جویمت

می‌شوم بیگانه از غم، می نهم دل بر نشاط
هر نفس تا در دل دردآشنا می‌جویمت

ای شفای دردهای من، به قانون دعا
مبتلای درد در متن بلا می‌جویمت

تاغم وشادی به هجران و وصالت داده دست
در میان گریه‌ها و خنده‌ها می‌جویمت

قطره بودم؛ با خیالت راهی دریا شدم
با شکست موج «من»، در اوج «ما» می‌جویمت

گرمرا عمری بوَد باقی برون از وهم خویش
ای حقیقت را تجلّی ، تا خدا می جویمت…

 

*عکس همراه شعر از من است در بهار سال پنجاه و هشت باغشاه فین کاشان…..21 سالگی ……به مناسبت سالروز تولدم که بیست و پنجم دی ماه است منتشر کردم.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 17, 1401

    قطره بودم؛ با خیالت راهی دریا شدم
    با شکست موج «من»، در اوج «ما» می‌جویمت

    گرمرا عمری بوَد باقی برون از وهم خویش
    ای حقیقت را تجلّی ، تا خدا می جویمت

    سلام حضرت استاد عزیزم

    یاد جوانی بخیر.
    باور بفرمایید کمتر کسی ست که قدر نعمت جوانی را دانسته باشد.
    غزل زیبا و پر شوری ست

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. سیاوش آزاد

    دی 17, 1401

    سلام تولدتان مبارک

    قطره بودم با خیالت راهی دریا شدم
    با شکست موج من در اوج ما می‌جویمت

  3. علی معصومی

    دی 17, 1401

    سلام بر شما استاد نارنین
    ♤♤♤
    تولدتان مبارک باد
    ♡♡♡

  4. سلام و درود استاد گرامی
    تولدتان مبارک بزرگوار

  5. سیاوش آزاد

    دی 25, 1401

    سلام تولدتان مبارک

  6. درود استاد
    با آرزوی توفیق الهی و سلامتی و سعادت 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا