🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جنگ

(ثبت: 1454) اردیبهشت 23, 1395 

بوی خون پیچیده اینجا تو هوای گرم تبدار
آدما یکی یکیشون رسیدن به چوبه ی دار

صدای اسلحه هاشون گوش بچه هارو کر کرد
ضرب یک گلوله بازم بچه ای رو بی پدر کرد

کشتن آدما انگار شده واسشون یه عادت
مثل یک شکار و تفریح به وسیله ی یه آلت

گوشه گوشه ی همین شهر شده قتلگاه آدم
پره از سیاهی و درد پره از غصه و ماتم

سر هیچ نمیشه جنگید سر پوچ خالیه جنگ
یاد ندیم به بچه هامون بازی کیوکیو.بنگ

روی آسفالت خیابون رنگ قرمز میزنه نقش
بازی تفنگ و تانکه. بوی خون اینجا شده پخش

کودکی با بغض و گریه می دوه سمت برادر
توی سر سوالی داره. میگیره سراغ مادر

گوشه گوشه ی همین شهر شده قتلگاه آدم
اینه روزگاره دنیا تر و خشک میسوزه با هم

به امید صلح جهانی        آرسین

نظرها 11 
  1. زهره خسروی

    اردیبهشت 25, 1395

    سلام شعر بسیار زیبای ست

    به امید صلح جهانی

  2. سوگند صفا

    اردیبهشت 25, 1395

    سلاااام و درود

    ترانه عاااااالی بود…موفق باشین و برقرار

    در پناه حق

  3. فاطمه صابر

    اردیبهشت 25, 1395

    امیدوارم زودتر همه جا 

    به معنای واقعی همه جا 

    صلح بشه 

    زیبا بود دوست عزیز 

  4. سحر جهانی

    اردیبهشت 26, 1395

    سلام و درود 

    زیباسرود ه اید…

    موفق باشید .

  5. نگار حسن زاده

    اردیبهشت 26, 1395

    درود بر شما و قلم متعهدتون

    موفق باشید

  6. نوید دانایی هوشیار

    اردیبهشت 26, 1395

    به امید صلح جهانی …

    سلام 

    بسیار پرمعنا و بسیار زیبا

    جسارتا نکته ای به ذهنم می رسه که عرض می کنم.

    تقید در ترانه جایز نیست چرا که باعث بروز دوگانگی در زبان اثر میشه (تداخل زبان محاوره و نگارش) اما توی اثری با این مضمون و پرداخت ، میشه در مورد بسیاری از تقیدها اغماض کرد.

    جسارتن رو عفو بفرمایید.

    برقرار باشید

  7. مينا امينی

    خرداد 30, 1395

    درودها

    دوست داشتم این ترانه  رو.زیبا بود

    آفرییین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا