🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جنگ و آشتی

(ثبت: 247659) اردیبهشت 23, 1401 

 

از چه رو؟

دلکَشی نداشته‌ست،

عشوه‌هایِ شاهدانِ شوخ و شنگِ آشتی!

این بنی بشر،

همین خمارِ  لَنگِ آشتی،

می‌زند به سینه گر چه سنگِ آشتی،

عزم، جزم کرده است و می‌رود به جنگِ آشتی

منتها، به رنگِ آشتی!

از ازل،

کم ندیده است اگر چه تا کنون،

لطمه‌ از،

جنگ_«ضدّ ِ پُر شرنگِ آشتی»_

خظّ نبرده است،

مثلِ اینکه هیچگاه،

جرعه‌ای به عمر خویش از،

حَزمِ پُر درنگِ آشتی

لعنتِ خدا به خصمِ چشم تنگِ آشتی

تا به کی خدا، خدا، خدا، خدا،

جنگ، چنگ می‌زند به سینه‌یِ پر آذرنگِ آشتی

پایِ آدمی نمی‌رسد چرا به عرصه‌گاهِ تنگِ آشتی؟

با وجود این که آرمان هر چه آدمی‌ست،

زندگانی‌ای که مملو است از،

بهره مندی از حلاوتِ بدونِ دنگ و فنگِ آشتی

این خبر نمی‌رسد به گوش ما چرا؟

جنگ، اوفتاده است بی‌امان به چنگِ آشتی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 23, 1401

    سلام و بس درود بر حضرت دوست
    استاد گرانمهرم

    اثر زیبایی ست
    ای کاش مرغ صلح و آشتی در آسمان وطن ما به پرواز در آید آمین

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • ابراهیم حاج محمّدی

      اردیبهشت 23, 1401

      درودتان
      سپاسگزارم حضرت دوست🌹🌹🌹🌹🌹شاداب باشید🙏🍃🙏🙏🙏

  2. ابراهیم حاج محمّدی

    اردیبهشت 24, 1401

    🌹🌹🌹🌹🌹درود و سپلس🌹❤️🌹🌹🌹

  3. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 27, 1401

    درود
    🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا