🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حسرت

(ثبت: 260425) خرداد 10, 1402 
حسرت

 

خانه ام هفت خان تنهایی ست
غیر این هیچ جا نمی خواهد
دور هر دار پیله خواهم زد
غربتم آشنا نمی خواهد

شاهد سایه های تکرارم
چوب جنگل شکسته از زردی
در تنم گرچه سوز سرما رفت
در وجودم نرفته نامردی

خانِ اینجا اگر چه شاهنشاست
خانه اش از حلیب آهن هاست
در پی احتشام میهن نیست
در گلویش هجای من من هاست

من تنم زخم دارد از حسرت
زیر آواری از ندارم ها
تا درختان سیب بیم آلود
از (تو را دوست دارَمت) اما…

گرچه پشتم به خاک می مالی
خاک من خود نشانِ پیروزی ست
گربه ام گرچه پیر و فرتوت است
هیبتش شکل شیر دیروزی ست

جنسم از هر حریر و ابریشم
گر زمختم ترانه در من نیست
گرچه پر از غریو فریادم
قلب من زمهریر آهن نیست

گرچه زخمی ست بر تنم از ظلم
سینه ای کینه جو نمی خواهم
من به یک خواب ساده خوشنودم
از خدا آرزو نمی خواهم

 

برهان جاوید
بیستم شهریور هزار و چهارصد

 

 

 

نقدها
  1. درودتان….دستمریزاد.
    من به یک خواب ساده قانع ام
    مسلمآ اگر فقط یک «م» را جابجا کنید مصراع به سلاست نزدیکتر می شود:
    من به یک خواب ساده ام قانع

    • برهان جاوید

      خرداد 10, 1402

      درود و عرض ادب و احترام استاد خوش. عمل گرامی
      سپاس از نقد ارزشمندتان
      منت نهادید بر حقیر
      حتما ویرایش میکنم
      🌹🌹🌹❤️❤️❤️

نظرها
  1. غلامحسین جمعی

    خرداد 11, 1402

    درود و سپاس بزرگوار دستمریزاد زیبا و دوست داشتنی است
    🙏🙏🙏❤️❤️❤️🙏🙏🙏

  2. برهان جاوید

    خرداد 11, 1402

    درود جناب جمعی ارجمند
    بسیار سپاس از نظر لطف و همراهی ارزشمندتان گرامی
    🌹🌹🌹❤️❤️❤️

  3. معین حجت

    خرداد 11, 1402

    به به …دستمریزاد …
    خیلی عالی، لذت بردم، درود جناب جاوید…
    هم شعر بسیار عالی و هم خوانش دلنشین …👏👏👏💐💐💐

  4. برهان جاوید

    خرداد 11, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    سپاسگزارم از لطفی که در حق حقیر دارید
    حضور ارزشمندتان دلگرمی ست و موجب مسرت
    🌹🌹❤️❤️❤️🌹

  5. نسرین حسینی

    خرداد 16, 1402

    گربه ام گرچه پیر و فرتوت است
    هیبتش شکل شیر دیروزی ست

    درود ودست مریزادتان جناب جاوید عزیز قلمتون ماندگار 🌺🌺💚💚👌

    • برهان جاوید

      خرداد 16, 1402

      درود سرکار خانم حسینی گرامی
      سپاسگزارم از نظر لطف و نگاه پر مهرتان
      🌹🌹🌹🍃🍃🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا