🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حسین آ باد

(ثبت: 214328) شهریور 16, 1398 

شعر منقبت امام حسین (ع)
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
……………………..
خانه ات آباد باد آباد کردی خانه ام
ای همه آبادی و سرسبزی کاشانه ام
در حسین آباد تو هرگز گدا دلگیر نیست
اشک روضه جاری و از زندگانی سیر نیست
در حسین آباد تو گردد طلبکار هر گدا
صاحب جود و سخا ابن الکریم با وفا
مکتب خون شما تفسیر مردی شد حسین
نام ثارالله کی نزدیک سردی شد حسین
ای که هفتاد و دو پروانه به دورت آب شد
چشم حق بین بشر هرگز نشاید خواب شد
ای قتیل اشک های زمزم و آ ب فرات
ای امیر تشنه کام نینوا ای پاک ذات
یابن الحیدر ،یابن الزهرا ،ای شهید سر جدا
یابن زمزم ،یابن طاها،ای ذبیحأ با القفا
…………………………….
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی )

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    شهریور 16, 1398

    سلام و درودها

    ای قتیل اشک های زمزم و آ ب فرات
    ای امیر تشنه کام نینوا ای پاک ذات
    یابن الحیدر ،یابن الزهرا ،ای شهید سر جدا
    یابن زمزم ،یابن طاها،ای ذبیحأ با القفا

    دستمریزاد

    اجرتان با حسین بن علی علیه السّلام

    🌹 تقدیمی :

    🌹 جامه کهنه🌹

    به خواهر زینبش فرمود مولا
    برایم ،جامه ای آور ، گران لا

    کسی رغبت نه جانا ، بر لباسی
    کند غارت نه عریان تن پلاسی

    چه گریان ،ناله سر دادند نسوان
    چه سختی را تحمّل این عزیزان

    ولی این ناکسان ،کوفی جماعت
    نه رحمی جامه هایی را به غارت

    حسین با هر کدامین اهل بیتش
    که ،با بنتان و اُختانش و پورش

    وداعی داشت سوزین ای جماعت
    وصیّت کرد ، بر هر یک ، اطاعت

    پریشان موی و بر سیما نه سیلی
    خراشی لا به اعضا ، جامه چاکی

    مصایب بی شمار ، آمد شما را
    غریبی بی کسی سختی خدایا

    تحمّل کرد ، باید استواری
    بسان کوهی بباشید افتخاری

    ولی اله بایبوردی

    🌹🌹🌹🌺🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا