🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حضرت دریا

(ثبت: 265975) آذر 8, 1402 
حضرت دریا

پلک وا کن حضرت دریا مدارا می کنی؟
ماهیان تشنه را غرق تمنّا می کنی…

ماهرو عکس رخت افتاده در چشم ترم
مات تصویرت شدی از خویش پروا می کنی

قبله ات رو به خدای کعبه بود امّا شبی
سجده ی شکری به سوی قبله ی ما می کنی

جمع کن! اینجا بساط عشق جایش جور نیست
سد معبر کرده ای، راه مرا وا می کنی؟!

جنگ جنگ عشق باشد، حرف حرف دلبری
قامتِ عشق مرا با رفتنت تا می کنی…

ای قلم بنویس ترک روی او کار تو نیست
شاعر بیچاره را هر بار رسوا می کنی

معصومه بیرانوند

۱۴۰۲/۰۹/۰۷

 

 

 

نظرها
  1. درود بر شما
    مهربانوی ارجمند
    🙏🌺🌸🙏🌺🙏🌺🌸🌿🍃

  2. برهان جاوید

    آذر 8, 1402

    جنگ جنگ عشق باشد، حرف حرف دلبری
    قامتِ عشق مرا با رفتنت تا می کنی…
    درود و دستمریزاد

    اثری زیبا و پر احساس رقم زدید
    لبریز از تصاویر زیبا و ساختاری قوی

    فقط یک نکته کوچک اینکه در مصرع دوم بیت دوم حرف (ر) در کلمه تصویر هجای کوتاه است که باید طبق وزن هجای بلند قرار بگیرد و همچنین (را)در مصرع دوم بیت بعد مرا دوباره نوشته شده که اشتباه تایپی ست
    در پناه حق موفق و پیروز باشید

    🌺🌺🌺👏👏

    • سلام و درود بر شما
      ممنون از حضور و نظر لطفتون
      و ممنون بابت نکاتی که فرمودید
      در اولین فرصت ویرایش می کنم
      متشکرم

  3. طارق خراسانی

    آذر 8, 1402

    جنگ جنگ عشق باشد، حرف حرف دلبری
    قامتِ عشق مرا را با رفتنت تا می کنی…

    ای قلم بنویس ترک روی او کار تو نیست
    شاعر بیچاره را هر بار رسوا می کنی

    سلام‌

    آفرین

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏👏🌱

    • سلام و عرض ادب
      خیلی ممنونم از حضور و نظر لطفتون
      سلامت باشید

  4. سجاد پورخدایار

    آذر 11, 1402

    زیبا بود سرکار خانم،موفق باشید👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا