🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خانه روحانی معشوق

(ثبت: 263630) شهریور 30, 1402 

 

در پی عشق کجا سر زده ای

به کجا پر زده ای؟

عشق را یافته ای ؟؟

یا که هنوز پی اش میکردی ؟؟

در مساجد که نبود

در کلیسا و کنیسه ، صومعه ، دیر نبود

بین این مردم دلمرده و رنجور نبود

در زمین ، کوه ، بیابان گشتی؟

خبراز عشق نبود؟

پس بگو خانه ی روحانی معشوق کجاست؟

گر گرفتار خودی عشق به کامت نشود

ذره ای زین می نایاب به جامت نشود

عاشقی عزم سفر میطلبد

باید از خویش گذشت

این سفر روحانی است

عشق آن است که لبخند به لبهای کسی بنشانی
عشق آن است که از چشم تری اشک غمی پاک کنی
عشق آن است که خیرت به خلایق برسد بی منت

عشق احساس عزیزی است که انسان دو پا را چو خدا میسازد

اگر از من پرسند

عشق تصویر خداست

هرکه عاشق بشود شکل خداست

هر زمان شکل خداوند شدی

عشق را یافته ای

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. مینا .تمدن خواه

    شهریور 30, 1402

    درود بر شما
    بسیارعالی و قابل تامل
    دستمربزاد
    👏👏
    عشق تصویر خداست
    🌹🌹🌹

    • سلیم حمادی

      شهریور 30, 1402

      بانو تمدن خواه

      خوشحالم که این سیاهه رو پسندیدید وسپاسگزارم که نظر دادید

      ،🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    شهریور 30, 1402

    سلام جناب حمادی عزیز

    عالی ست
    لذت بردم
    چه پایان زیبایی!

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سلیم حمادی

      شهریور 30, 1402

      استاد بزرگ خراسانی عزیز
      راستش من قبلا درچنین محافل ادبی شرکت نمی‌کردم و اون رو بی فایده میدونستم الان که درجمع شمابزرگان هستم هرروز چیزی می‌آموزم و از اینکه با اساتید بزرگی چون شما آشنا شدم واقعا خوشحالم و خدارو شکر میکنم که به بنده توفیق حضور دراین انجمن رو داد

      پاینده باشید،🌷🌷🌷🌹

  3. حاج نادر

    شهریور 30, 1402

    سلام
    این قطعه زیبا منو یاد شعر شرط نخستین انداخت . مخصوصا ابیات آخر
    خدمت خلق گرفتار خوش است
    زخم از تیزی صد خار خوش است
    بی امان بارش رگبار خوش است
    ما نه آنیم که پای از ره دلدار کشیم
    بهر گل منت صد خار کشیم
    عشق ما قصه آن کوهکن است
    چشم بر دست خدا دوختن است .

    موفق باشی رفیق

    • سلیم حمادی

      شهریور 30, 1402

      سلام حاج نادر

      اتفاقا اون شعر هم تو همین سایت منتشر شده بنام شرط نخستین
      ماشاالله حافظه ی خوبی داری

  4. سینا دژآگه

    شهریور 30, 1402

    درود بر جناب حمادی عزیز
    پاینده باشید به مهر و شعر🌸🌺🌸🌺

    • سلیم حمادی

      شهریور 30, 1402

      استاد سینا دژاگه عزیز

      سپاسگزارم که به بنده لطف داشتید راستش نبودن مهرداد مانا حالم رو گرفته بنده ی خدا گوشیش رو گم کرده اما باز خدارو شکر شما واستاد خراسانی عزیز هستید

      سربلند باشید ،🌹🌹🌹

  5. بابک اخوان

    شهریور 31, 1402

    درود بر شما بزرگوار🌹🌹🌹

    • سلیم حمادی

      مهر 1, 1402

      جناب اخوان عزیز

      ممنونم از حضورتان .امیدوارم همواره سربلندو پیروز باشید،🌷🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا