🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 …خدا شناخت علی (ع)

(ثبت: 1828) تیر 5, 1395 

ســـوار بــاره ی نــور آن نفس که تاخت علی

فـــراز قصـــر ملــک آشیــانـــه ساخت علی

سحرگهی کــه بــه محــراب عشق «برد» نماز

تمام هستـــی خود را بـه دوست «باخت» علی

نهـــاد حســــرت یــک آه بــــر دل دشمن

بـــه روی دوســت نمایان چو تیغ آخت علی

نسیــم رحمت حـــق تــا بـه خار و گل بوزد

چــو مصطفـــی عَلَم عـــدل بـرفراخت علی

زمام توسن «احســاس» را بـه «عقــل» سپرد

«عقیــــل» را کف بـی مایگــی گداخت علی

نفوذ «جاذبـــه» را از رمـوز «دافعـــه» پرس

به مهــــر بــود اگــر تاخت یا نواخت علی

نبـــی و دفتــــر و نهج البلاغـه می گویند:

علی شناخت خــدا را ، خــدا شناخت علی.