🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خدا…. نان… شعر

(ثبت: 224411) فروردین 7, 1399 

 

خدا
نان
شعر
.
.
.
زنی شاعرم
بهار را بر تن زمستان می تراشم
و سکوتم همیشه
متورم از تقصیرهاست
آرام آرام
بر نسخه های سوخته شعرم
راه میروم
تا واژه ها پیراهنی دوباره
از ساقه های حسرت بپوشند

دور از آزادی وارداتی ام
نیمی از آسمان
بر شانه های من بود
که باران
سهمش را از چشمهایم گرفت
و من راهی کوچه هایی شدم
که هنوز
از خوابهای کودکی ام نابینا بود

مچاله و آرام در نور پیدا شدم
دنیا جریمه ام کرد
و قانون
کفن سنگینی برای من دوخت

خودم را
در لحن مه آلوده ای
به دار کشیدم
و شعرها هرگز یادشان نرفت
که من
فقط یک “زن” بودم

خدا
نان
شعر…. #مستانه_دادگر
#ماهور
20 اسفند 98

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فروردین 7, 1399

    زیبا سروده اید بانو لذت بردم🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    فروردین 7, 1399

    سلام و درود برمستانه ی عزیز

    خوشحالم از انتخابم

    سپید های تان بی نظیرند

    در پناه خدا

    🌿👏👏👏👏👏👏❤️🌿

  3. علی معصومی

    فروردین 7, 1399

    درود بر شما
    بانو دادگر ارجمند
    ◇◇◇
    آثارت زیباست
    •◇◇◇▪︎◇◇◇•
    سهم باران را
    در چشمانت
    دیدم
    وقتی که واژه واژه
    آیه زیبای شعر شد
    •••
    ◇◇◇ خورشید اقبالت پر فروغ ◇◇◇

    🌺🌸🌷🌸

  4. مینا یارعلی زاده

    فروردین 7, 1399

    و شعرها هرگز یادشان نرفت
    که من
    فقط یک “زن” بودم
    🍃
    به به! لذت بردم از قلم زیبانقش و
    خوش‌جنس #ماهور جانِ عزیزم
    احسنت و آفرین ها ملکه ی شعر
    🌹🌷🌹🌷🌺🌷🌹🌷🌹

  5. بهناز علی زاده

    فروردین 7, 1399

    🌹🌹🌹 درودتان 👌

  6. طارق خراسانی

    فروردین 7, 1399

    سلام‌و درود
    لطفا جهت انتخاب داوران به آدرس پست ذیل تشریف آورده و چنانچه مایل هستید جزو اعضای هیئت داوران باشید در آن پست اعلام تا با رای اعضا به امر داوری بپردازید.
    http://sherepaak.com/224434/فراخوان-برای-انتخاب-هیئت-داوران

    در پناه خدا

  7. محمد ترکمان(پژواره)

    فروردین 7, 1399

    … سلام بانو
    کوتاه را نخست که شما ورزیده نقاشی می کنید و دل ها را با اخلاص مهرپاشی…
    همه اگر در آغاز ورود شعر به این ” دهکده جهانی ” دوم اینکه:
    نقد پذیر بودیم و دارای وجدانی منصف، نه تعداد شاعر امروز از شعر بیشتر بود و هر نه بی سوادی دارای چندین دیوان و ذفتر!

    در شاعران برتر سال، خلاصه یعنی من اگر چیزی گفتم بر اساس دید شخصی ام بود به پیرامون خود و هیچگونه پیش داوری در میان نبوده است.
    موفق باشید و سلامت…

    ” دنیا غروب آرزو هاست ” و
    آخرت، چوب بی صدای خدا…

  8. سلام‌ و درود

  9. محمد جوکار

    فروردین 12, 1399

    آرام آرام
    بر نسخه های سوخته شعرم
    راه میروم
    تا واژه ها پیراهنی دوباره
    از ساقه های حسرت بپوشند…

    درودها بر مهربانو دادگر عزیز
    آفرین بر رقص فوق العاده زیبای قلمت
    اینهمه ذوق و خوش طبعی تان را تبریک میگویم

    مانا مانید به مهر تا مهر
    👏👏🌹🌹🌹🌹🌹🌹👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا