🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خلیل عاشقان

(ثبت: 2436) شهریور 21, 1395 
خلیل عاشقان

عید سعید قربان مبارک باد                                                             
 

جملــــگی دانیـــم از کـار خليل

عاشـــقانه رفت ســوی اسمعیل

بانگِ حق آمد چه کردی ای خلیل

عشق ما بودیم و اینک اسمعیل؟!
 

بی گمـان باید کـه قــربانش کنی

ماسِوای ماسـت، ویـرانش کنی

غیراز اين  اندیشه هر فکری خطاست

عشـق، مطلــق از بـرای کبـریاست

آفــــرین بـر آن خلیــــل هـوشمند

خود رهـــا بنمود از آن دنیــای بند

سـوی قــربانـگاه بُـرد او اسمعیل

کایـن نـــدا آمـــد ز یــزدان جلیــل

آفـــرین بــر تـو خلیـــــل عاشـقان

ســر بلنـدت دیـدم انـدر امتـحــان
 

گفت:« قربان کن تو حیوانی حلال

جـای اسماعیل، اینک بی مَلال »

بر گزیده از بخش چهارم مثنوي عشق
کتاب چشم سوم – طارق خراسانی