🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوب باش

(ثبت: 243346) آذر 16, 1400 

 

تا توانی با جوانی خوب باش
بد قلق نه ؛ میتوانی خوب باش

موسم پیری فراخواهد رسید
لحظه ها را میزبانی خوب باش

گر کسی در مفلسی دستت گرفت
با سپاس و قدر دانی خوب باش

گر توانمندی فرو دستی بگیر
با گذشت و مهربانی خوب باش

تا خدا راه زیادی نیست نیست
با خود آگاه نهانی خوب باش

مال این دنیاست قدرت . منزلت
با حقیقت جاودانی خوب باش

جامعه محتاج مهرافشانی است
نان مبر ؛ با نان رسانی خوب باش

از حصار خود پسندیهای خود
با خر‌وج ناگهانی خوب باش

آدمیت را بگوش و جان سپار
امنتا کم کن روانی ؛ خوب باش ؟

دیر جنبی فرصت از کف می‌رود
با خلایق در جوانی خوب باش

پیرنظر (سلیم)
۱۴۰۰

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. پیرایه یغمایی

    آذر 16, 1400

    با سلام
    فکر می کنم در مصراع دوم بیت اول يک کلمه ی (تا) لازم است:
    بد قلق نه ؛ میتوانی خوب باش
    چون از اول هم با (تا) شروع شده
    اگر اشتباه می کنم از حالا پوزش می خواهم

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 16, 1400

    تا خدا راه زیادی نیست نیست
    با خود آگاه نهانی خوب باش

    درودها🌷🙏🌷

  2. عظیمه ایرانپور

    آذر 16, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌺

  3. خسرو فیضی

    آذر 16, 1400

    . مال این دنیاست قدرت . منزلت
    . با حقیقت جاودانی خوب باش
    .
    . با درودم نیک 🌸
    . استاد ارجمند در سروده زیبایت بیش از هر مطلبی
    . دغدغه های انسانی بچشم می خورد
    . دردها و مشکلات جامعه را می بینی
    . و روح حساس و انسانیت آزرده می شود
    . بناچار پناه به کاغذ و قلم میبری
    . استاد گرانمهر بمان که نیازمند اندیشه ات هستیم 🌸🌿🌸

  4. محمدعلی رضاپور

    آذر 16, 1400

    سلام و درود🌹🌹🌹

  5. طارق خراسانی

    آذر 17, 1400

    جامعه محتاج مهرافشانی است
    نان مبر ؛ با نان رسانی خوب باش

    سلام و درود به دوست عزیزم
    زیبا و پر از پند است

    تا توانی، با جوانی، خوب باش
    بد قلق، تا میتوانی، خوب باش

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا