🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خون ِ شقایق ها

(ثبت: 252849) آبان 17, 1401 
خون ِ شقایق ها

 

فریاد از این غوغای سرخ و زرد ِپاییزی
قلب ِ شقایق می کند در سینه حونریزی
گلهای باغچه سر فرو درخاک و خس بردند
تنها نشسته قاصدک با بغض ِ لب ریزی
یک آدمک با آن نگاه ِ کینه توز اینجاست
دیگر نمی خواهد بروید در زمین چیزی
اینجا حریم ِ حرمت ِ شاه ِ چراغ ِ ماست
لعنت به این دنیای خون آشام ِچنگیزی
پر پر زده فوج ِ کبوترهای پر بسته
قلب ِ پرستوها شکسته از تب ِ هیزی
درخاک و خون غلتیده چشمانی که بیدارند
می جوشد از آیینه ها فریاد ِ غم خیزی
آن روزهای دل خوشی یارب کجا رفتند؟
دل مرده از نامردمان ِ فتنه انگیزی
دیگر طلا مِس گشته از خون ِشقایق ها
تا کی نشستن بی صدا ، بگذار سر ِ دیزی

طلعت خیاط پیشه
طلای کرمانی

ِ

 

 

 

نظرها 15 
  1. علی معصومی

    آبان 17, 1401

    درودها بانو
    🌿🌺🌿🌺🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    آبان 17, 1401

    سلام و درود و خدا قوت

  3. عظیمه ایرانپور

    آبان 17, 1401

    درود بر شما
    و قلمتان
    خیلی زیباست
    فقط مفهوم مصرع آخررو متوجه نشدم🌸

    • طلعت خیاط پیشه

      آبان 17, 1401

      عظیمه خانم ایرانپور
      از لطف شما ممنونم.
      مصرع آخر
      همان سر ِ دیزی واشده حیای گربه چی شده است.
      🌹🌹🌹😊

  4. مسعود مدهوش

    آبان 17, 1401

    درودتان ایران بانو خیاط پیشه🌺🌹

    غزلی زیبا مهمانتان بودم بس دلنشین🌿🍃💐

  5. نسرین حسینی

    آبان 17, 1401

    درودها بانو جان زیبا بود
    قلمتون مانا 🌺🌺

  6. جواد مهدی پور

    آبان 17, 1401

    ” اینجا حریم ِ حرمت ِ شاه ِ چراغ ِ ماست
    لعنت به این دنیای خون آشام ِچنگیزی ”

    سلام و احترام محضر استاد گرانقدرم بانو طلای کرمانی

    از شعر پاک و اثر فاخرتان بهره مند شدم

    عالی و آسمانی سرودید

    دستمریزاد

    زنده باشید به مهر

    💐🙏🙏👏👏👏🌹

  7. سیاوش آزاد

    آبان 17, 1401

    سلام
    روح شهدای شاهچراغ متعالی باد

  8. درود بیکران بانو
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  9. آبان 18, 1401

    روحشان شاد😔

  10. زهرا آهن

    آبان 19, 1401

    درود بر شما مهربانوی گرانقدر

    روان همه عزیزان کشته شده در حوادث اخیر شاد و از خدای مهربانی برای خانواده‌های ایشان در خواست آرامش میکنم. چرا که داغ عزیزان بسیار سخت است

    به امید روزهای روشن و ایرانی شاد و آباد🌺🌺🌺

  11. بهناز علی زاده

    آبان 19, 1401

    سلام..، سرکار خانم خیاط پیشه عزیز و گرامی..،خیلی خوشحالم که دوباره شعر زیبایی از شما خواندم و لذت بردم، نویسا و مانا بمانید🌹🌹🌹🌹🌹

  12. فرشید افکاری

    آبان 20, 1401

    درود بر شما بانو خیاط پیشه ارجمند
    بسیار زیبا و ستودنی سروده اید
    قلمتان زرنگار مانا و نویسا باشید 🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا