🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 داغ هجران

(ثبت: 6106) خرداد 15, 1397 
داغ هجران

داغ هجران…..‌

به سفر می روی و باز هوا دل گیر است

چشم خورشید به شب،ناله عالم گیر است

تو به عشق دگری،،او به تمنّای دگر

من، اسیرِ تو ،و، این مفسده تقدیر است

مرغ مینا که نداری خبر از این دل زار

روزگاری است که در حسرت تو،،دل،،گیر است

تو چه می دانی از این عاشق ژولیده مست

که به پهنای زمین بر نگهت پاگیر است

شب و روزم همه در حسرت دیدار تو شد

باز عاشق شده ام ،،گر چه که دیگر دیر است

تا که صیّاد شد آن زلف گناه آلودت

از همان روز دلم در عطش نخجیر است

ای صمیمانه ترین خاطره نوشینم

عشق تو ناب ترین آیه بی تفسیر است

از غم دوری تو خواب دو چندان کردم

لا اقل خواب تو بینم که نکو تعبیر است

تا زمانی که به آخر نرسد درد فراغ

دل و دینم همه در حصر غُل و زنجیر است

روی این قلب پر از زخم نویسم این راه

بی تو در حال مَرّمَت شدن و تعمیر است

تقدیم به دلتنگیات …حادثه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. Z .M

    خرداد 15, 1397

    درود برشما جناب احمدی بزرگمهر

    بسیار زیبا و دلنشین

    قلمتون هماره مانا و نویسا

    در پناه حق پایدار و برقرار باشید.

    • علی احمدی

      خرداد 15, 1397

      درود بانو میرزایی پاک طینت درودهااااا تا بیکرانه عشق ایزدی و تا حفره های ناب آواز احساس نابتان …..شاد زی به مهر کردگار هماره بر ما باشید چو آموزگار

  2. منصور شاهنگیان

    خرداد 15, 1397

    بسیار زیبا و وزین …

    احسنت بر شما ….

    • علی احمدی

      خرداد 16, 1397

      استاد شاهنگیان والاارج

      بی شک ، زیبایی عنصر لاینفک دیدگان حضرتعالی است ..بنده نوازی شما ،،افتخار حقیر را سبب است …درودهاااااا

  3. خرداد 16, 1397

    سلام جناب احمدی گرامی

    غزلتان درخور ستایش است 

    خواندم و لذت بردم

    مـوفق و پیروز باشید

    • علی احمدی

      خرداد 16, 1397

      جناب استاد سلیمی والا ارج 

      فقط می توانم به حضورتان عارض شوم که بنده نوازی شما افتخاری برای حقیر می باشد …سپاس

  4. Z .M

    خرداد 16, 1397

    درود مجدد بر شما جناب احمدی پاک سرشت

    بسیار بسیار زیبا و تحسین برانگیز

    ای صمیمانه ترین خاطره نوشینم
    عشق تو ناب ترین آیه بی تفسیر است

    برای کسب لذت مضاعف باز خوانی شد

    در پناه حضرت عشق پایدار و برقرار باشید.

    • علی احمدی

      خرداد 16, 1397

      سپاس از شما بانو میرزایی والا ارج 

      امید که هرگز احساسات لطیف خود را که موهبتی است خدادادی و چون صفت بارز ایزدی باعث خلق و موجودیت اثر می گردد ، قربانی حد و مرز و اصل  و تبصره  مادی قرار ندهیم و بدانیم چرا می سراییم ….به چه نیتی می سراییم …چرا لذت می بریم ….چرا با خواندن نوشته ای آرام می شویم و چه حس نابی در چشم و گوشمان وجود دارد که به محض مخابره آن حس به مرکز فرمان مغز حال خوبی پیدا می کنیم …..امید که تنها یادگار به جا مانده از عالم لاهوت یعنی حس خدادادی و ذوق خلق آن حس را پاس نهیم و بدانیم ارزش چیزی فرا زمینی در سلایق زمینیان نمی گنجد ……‌آمین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا