🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درد یعنی چشمهایت بسته باشد در بهار

(ثبت: 269186) فروردین 28, 1403 

 

درد یعنی چشمهایت بسته باشد در بهار
با تنی لرزان بیفتی گوشه ای با حال زار

بی خبر از اتّفاقی شوم در زندان تن
لاجرم اقرار گیرند از تو با زور و فشار

درد یعنی مشکلی آسان کنی از اهل درد
شعله بر جانت زند جلّاد جای مزد کار

آنچنان از زندگی ‌کردن پشیمانت کنند
تا نیندیشی به حلِّ مشکلات روزگار

درد یعنی شب بیفتی بر زمین از زور فقر
صبح از جا برنخیزی رفته چون بالا دلار

عاقلان اینگونه می گویند در توصیف درد
درد یعنی اسب قدرت را شود جاهل سوار

هیچ دردی بدتر از آن نیست که با قصد خیر
راوی دردی شوی امّا روی بالای دار

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini055
۳۱ / ۶ / ۱۴۰۱

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 28, 1403

    درد یعنی مشکلی آسان کنی از اهل درد
    شعله بر جانت زند جلّاد جای مزد کار
    سلام‌استاد
    عجب شعر پرباری
    شعر امروز سرزمین ما
    کاش مفسرین و‌منتقدین شعر از خواب غفلت بیدار شوند و بفهمند شعر روز چیست
    کسی که درد روزگار را نبیند خودش را به کوری زده است
    علل آن را در سایت های شعر نمی توانیم بیان کنیم
    پس بهتر است درد ها را بگوییم و در محافل دیگر کارشناسان فهیم شعر شاعران پاک را بررسی کنند تا مگر راه نجاتی برای جامعه بجویند .
    احساس پاک‌شما ستودنی ست

    در پناه خدا 🌹

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 28, 1403

      سپاس استاد
      ان شاءالله خداوند شما را برای ما حفظ فرماید نظر لطفتون همواره مشوق بنده بوده و هست‌ بسیار ممنون 🌷🌷

  2. حمید گیوه چیان

    فروردین 28, 1403

    درد یعنی اسب قدرت را شود جاهل سوار

    هزاران درود جناب سید حسینی عزیز
    عالی…👏👏👏👏👏👏

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 28, 1403

      درود بر شما و سپاس از حضور گرمتون زنده باشید به مهر 🌷🌷

  3. صفا یغمایی

    فروردین 28, 1403

    درودبرشما جناب سیدحسینی
    زیباست .احسنتم.
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 28, 1403

      درود و ارادت جناب یغمایی
      سپاس از حضور گرم و نگاه زیباتون شاد باشید 🌷🌷

  4. مهرداد مانا

    فروردین 29, 1403

    سلام
    عیدتون مبارک و تن و دلتان بی درد
    والا حکایت درد در این زمانه ، دیگر از شعر و شعور و ادراک همه بالاتر رفته

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 29, 1403

      درود و ارادت
      ممنونم
      بهار شما هم سبز و با طراوت باد
      زنده باشید به مهر 🌷🌷

  5. برهان جاوید

    فروردین 29, 1403

    هیچ دردی بدتر از آن نیست که با قصد خیر
    راوی دردی شوی امّا روی بالای دار

    درود بر شما
    جناب سید حسینی گرامی
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 29, 1403

      درود و ارادت
      سپاس از نگاه زیباتون دلتون شاد در پناه حق 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا