🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دریغ و درد

(ثبت: 256949) اسفند 23, 1401 

 

بامدادان , چه تفاوت بکند لیل و نهار
خوش بود منقل و وافور و کمی ماست و خیار
تا مگر دود بکاهد غم ما را , هر چند
ما که مُردیم زغمباد , دراین شهر و دیار
عاصی یان حلقه بگوشند بدور حًسَنی
پس , که مارا ببرد از غم این درد , کنار
ما که محکوم شدیم تا به لب قبر , چه باک
می خورند هرچه بکاریم , همه دار و ند ار
چهره ی زهد به تن کرده و پروانه صفت
در طوافند ببینند رُخ یار و نگار
من که امید به اعمال سیاهش نبرم
کی شود محو ز تاریخ , غم و رنج و خمار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا