🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل به خامی رانده گشت از جایگاه

(ثبت: 215704) مهر 24, 1398 
دل به خامی رانده گشت از جایگاه

جام دل لبریز از شهدی چه ناب
علّتی لا شهد دل گردد خراب

ریخت عشقی را به جامی دل دلا
داد عقلی را کند اندیشه ناب

یادِ اوّل پیکری کن جان من
دست اویی خلقتی شد لا سراب

گر چه دل چون لاله ای شد خون جگر
با تقابل عشق ، عقلی گر کباب

پخته خامی را درون پیکر نهاد
کار خامی دیده شد همچون حباب

دل به خامی رانده گشت از جایگاه
با هبوطی رانده شد عالی جناب

دل به عشقی با هوا خاطی که نفس
امتزاجی شد چو مستی با شراب

همچو آن گمگشته ای دور از دیار
در خرابی جایگاهی مانده یاب

گر وصالی بارِ هجرانی نما
کی ز هجران بار ، آزاد از تراب

گو به ما والی ،امیدی ، آرزو
کی رها از بارِ دل ،گر التهاب

ولی اله بایبوردی

11 / 07 / 1398

 

 

 

نظرها 14 
  1. امیر جلالی

    مهر 24, 1398

    دل به خامی ….
    شاید هم طرحی بود از قبل آماده شده و دل تنها بازیچه بود و خبر نداشت …
    زیبا بود و درود بر شما

    • سلام

      استاد جلالی عزیز

      دور از توکّل با اختیار :

      تَرکِ اَولیٰ شد ….

      تَرکِ اَولیٰ یعنی :

      به معنای انجام کار خوب و ترک کار خوب‌تر است

      سپاس از دیدگاه شما فرهیخته یِ ارجمند

      تقدیمی : ❤️

      کفر و ایمان رؤیتی شد آن زمان
      همچو خیط ابیض میان اسود عیان

      با یقین از کفر دوری خود رها
      راه پیدا سمتِ ایمانی همان

      ولی اله بایبوردی

      24 / 07 / 1398

      🌈🌈🌸🌺🌷🌺🌸🌈🌈

  2. سلام بر استاد عزیز

    🌺🌺🌺🌺🌺🍃

    • سلام

      استاد فتحی ارجمند

      سپاس از حضور بزرگوارانه تان

      در پناه حق

      🌈🌈🍃🌿💐🌿🍃🌈🌈

  3. طارق خراسانی

    مهر 24, 1398

    سلام و درود

    عالی ست

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام

      استاد خراسانی ارجمند

      ممنون از حضور سبزتان

      شادکام باشید

      🌺🌺🌸🌷🌸🌺🌺

  4. علی معصومی

    مهر 24, 1398

    درود استادم
    🌿🌺🌺🌺🌷🌺

    • سلام

      استاد معصومی گرامی

      سپاس از همراهی تان

      🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

  5. سعید فلاحی

    مهر 24, 1398

    احسنت

    احسنت

    احسنت

    👏👏👏👏👏👏لذت بردم

  6. … سلام استاد ارادتم کماکان پا بر جاست…

    • سلام

      استاد ترکمان گرامی

      سپاس از حضور گرمتان

      تقدیمی : 🌈

      تحت فرمان خالقی افلیج را
      کورِ مادر زاد را ، دادم شفا

      مرده ای احیا به اذنی جان من
      هر چه کاری ، احمقی اصلاح لا

      ولی اله بایبوردی

      24 / 07 / 1398

      🌈🌈🍃🌿🌿🍃🌈🌈

  7. سلام و درودها قلمتان نویسا باد

    🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد کاظمی عزیز

      سپاس از حضور سبزتان

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا