🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل شده دیوانه ی چشم غزلخوان تو

(ثبت: 924) اسفند 12, 1394 

دل شــده دیــوانه ی چشـــم غزلخوان تو

                       جـام بـه وجـد آمـد از باده ی چشمان تو

خُم چـه بـه جــوش آمــده از نفس گرم تو

                       دسـتِ خــدا سـایه بر؛ درگــه و ایوان تو

کیست به تفسیر این،در برِ خورشیدِ دین

                       دیـده ی گـریان مـن، وان لب خندان تو؟

غم که به هایی و هو،آمد و دل خون از او

                       می خورد آخر شکست سخت به میدان تو

آب بپاشان بـه راه، نیست که دل جای آه

                       هست که خورشید و ماه،در خَمِ چوگان تو

سـر بـه اطاعت نَهَد، جـن و مَلَک بَر رَهَت

                       پــرده نشـــینا، شود، چــرخ به فـرمان تو

شامِ به خون غوطه ور، دیـو چه دارد خبر

                       می بَـرَدت غـــم ز بَر … ، یـارِ خراسـان تو

          هلـه هلـه کن طارقا، گـاهِ ظفـر می رسد  

          رَشک جهـان می شـود ، کشور ایرانِ تو 

23 تیر 1391