🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 10

(ثبت: 236660) اسفند 9, 1399 

 

بويـي زِ ره توحيـد چونان زِ گلاب آمد
هركه به رهش مي بود بر او نه عذاب آمد
آنكس به ره توحيـد ، بيشتـر قدم برداشت
از مقام توحيـدش بيشتـر ثـواب آمد
٭٭٭
هركس كه دهـد پند ،چه نيكو سِيـَر است
بشنيـدن هـر پنـد ، زِ نيكو پسـر است
اين پنـد نوشتـم بُوَدت حافظ جان
بـشناس كه اين پنـد ،نكوتـر زِ زر است
٭٭٭
كسـي كه علم و ادب دارد آن بشـر باشد
به رسـم علم و ادب هـرچه مستقـر باشد
هر آنچه ز قامت هر فرد بـي هنـر ديدم
چو يك درخت فرا گيـر بـي ثـمر باشد
٭٭٭
درخت ميوه اگـر فاقد ثـمر باشـد
فضـاي باغ بگيـرد و با ضـرر باشـد
درخت بـي ثـمر باغ را كه مي خردش
يقيـن كه مشتريـش ضربه تبـر باشـد
٭٭٭
ديـد دو چشمـت بـُوَد از كردگـار
باورت اَر نيسـت به بينـش كنـار
اينكـه نبينـي به كنـار خـودت
هسـت بَـرَت قـدرت پروردگـار
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 9, 1399

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 14, 1399

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    اسفند 9, 1399

    سلام
    زیبا سرودید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 14, 1399

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما بانو گرانقدر
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا