🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 116

(ثبت: 243423) آذر 20, 1400 

 

كوس رحيل اَر زديـم عمر به پايان رسيـد
قافله سالار مـا دست زِ دنيـا كشيـد
مرگ تخلّف نداشت برهمه كس مي رسد
هيچ تفاوت نكـرد بـهر سياه و سفيـد
٭٭٭
گرگ اجـل مي برد دَمبـدم از گله هـا
گلـه به سوي چـرا مي رود و دشتهـا
گله به هر كوه و دشت مي چرد و بي چوپان
گلـه ز چنگال گرگ كي بتوان شد رهـا
٭٭٭
چشمت اگـر از اول بـر عاقبتت افتاد
خون ميجهد ازچشمت گر دل بُودت فولاد
هـر لذت دنيا را صد جور و جفا بينـي
واضح نگري دنيـا باشد به سرت جلاد
٭٭٭
پايـمال آفرينـش گرديـده پيكـر من
كيفر زِ آفرينش كوبيـده اين سـر من
آن رسم آفرينش بر من نكـو نـمي بود
هر چيز را دلم خواست آن بُـرد از بر من
٭٭٭
دستگاه آفرينـش كـي بود بـهتر من
كي چشم من بديده است، رخسار دلبر من
دستگاه آفرينـش بر طبق فكر من نيست
وامانده است در اين راه اين فكر مضطر من
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 20, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . رگ اجـل مي برد دَمبـدم از گله هـا
    . گلـه به سوي چـرا مي رود و دشتهـا
    . گله به هر كوه و دشت مي چرد و بي چوپان
    . گلـه ز چنگال گرگ كي بتوان شد رهـا
    .
    . استاد بزرگوار که رحمت بیکران خداوندی
    . نثارتان باد . . آمین
    . ایمانتان را می ستایم 🌺🌿🌺

    • سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    آذر 20, 1400

    سلام
    یادشان گرامی
    و اندیشه های ناب شان ماندگار
    سپاس از شما
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا