🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 123

(ثبت: 243605) آذر 27, 1400 

 

در آتش عشقت خدا مي سوزم از بيچارگي
درمان كه نتوانـم كنم اين درد در آوارگي
دردي بُوَد در سينه ام در اين مدار عمر خود
آسودگي كي ديده ام در اين مدار زندگي
٭٭٭
اين درد پنهانـي بود آرَد به من آزردگي
از بسكه آزارم كند، راضي شَوَم بر مُردگي
وقتي كه مي ميرم خدا آيا بـهشتم مي بري
تا بنگرم از رحمتت بـختم در آن فرخندگي
٭٭٭
اين سيه كاسه گردون كه تو وارون نگري
كي توان جان به سلامت تو زِ چنگش ببري
اين سيه كاسه گردون كه ببينـي شب و روز
ثابتت نيست كز اين گردش آن دربـدري
٭٭٭
زين سيه كاسه وارونـه اگـر بـي خبري
گـر خبـردار شدي، صاحب علم و هنري
موج پُر حيله اين كاسه كجا و كي بگذاشت
تا به سر منزل عقبـي خودت پـي ببـري
٭٭٭
ثابت نـمي توان كرد هر نيكي و بدي را
با خلق كج عقيده آن رسم خود سري را
يارب خودت نظر كُن بر حال راستگويـان
بر گمرهان بفهمان آن رسم كافري را
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 27, 1400

    اين سيه كاسه گردون كه تو وارون نگري
    كي توان جان به سلامت تو زِ چنگش ببري

    درودها

    🌺👏🍃👏🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. خسرو فیضی

    آذر 27, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . اين درد پنهانـي بود آرَد به من آزردگي
    . از بسكه آزارم كند، راضي شَوَم بر مُردگي
    . وقتي كه مي ميرم خدا آيا بـهشتم مي بري
    . تا بنگرم از رحمتت بـختم در آن فرخندگي
    .
    . استاد بزرگوار بنگر که غریق رحمت خدایت هستی
    . جنت مکان باشی 🌺🌹🌺🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا