🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 133

(ثبت: 243908) دی 7, 1400 

 

اي برادر با مرام نيك ملت گر سر و كارَت نبود
از مرام زشت بدكاران كه دشوارت نبود
اي برادر هركه با مردم مرام نيك داشت
از مرامش مي شناسي آن به آزارت نبود
٭٭٭
در جنگل عياشي و بـي فكر و موالات
زآن طرز مـحيطش همه افتند، به مكافات
هـر رسم محيطي ، به شرارت بگرايـد
زآن رسم محيطش همه گويند كه هيهات
٭٭٭
آن رسم شرارتگري است ، منشاء آفات
تلخ است به دينداري ملت ، هـمه اوقات
يك همچو محيطي كه نه از منشاء دين است
ديديـم كه دينداري ملت شده شولات
٭٭٭
ناصـح ، نصيحت تو فقط بـر زبان بُوَد
صحبت مكن كه چشم مرا زآن نشان بُود
بشنـو نصيحتـم اگـر آماده اي به علـم
بشنـو نصيحتـم كه، به از نقد جان بود
٭٭٭
خـدايا ، اين سياسـت را عقب كـش
مسلمانان رَوَنـد از ايـن در آتـش
مسلمانان كـه بـر امـت بكوشنـد
شـونـد پامـال هـر ظلم و كشاكـش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 7, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . استاد بزرگوار مانند همیشه اشعارتان
    . بیت بیت درسی ست گرانبها 🌺
    . خدایش رحمت کناد . . آمین

    • سلام و درود استاد فیضی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا