🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 134

(ثبت: 243925) دی 8, 1400 

 

از راه عدالت كه به دنيـا اثري نيست
از خلق خدا هـم كه به راهش هنري نيست
اسـرار عدالت كه خـدا گفت به خلقـش
گويا زِ خدايـم كه به راهش نظري نيست
٭٭٭
امروزه كه در راه عدالت گـذري نيست
به هـر راهش ، به جز دربـدري نيست
من مونـس و غمخوار هـمان دربـدرانـم
كُن دربـدران را به جز ازخونجگري نيست
٭٭٭
اي با خبـر از دين و ديانت خبـرم كُن
پيراهنـي از دين و ديانت به بَـرم كن
سرتاسر دنيـا هـمه عيب است و تكبـّر
از راه هـمان دين خـدا با بصـرم كن
٭٭٭
اي بي خبـر از دين و ديانت خبـري هست
از دين و ديانت كه نكوتـر اثري هست
افراد حريصند كه دنيـا طلب هستنـد
افراد نكوكار به دين خوش نظري هست
٭٭٭
اگر يك ذره اي فيضت خداوندا رسد بر من
زِ صدها ضربه خلق ستمكارت شَوَم ايـمن
خـداوندا بر آن فيض فـزونت رو بياوردم
كه از جور فزون مردم نادان شوم ايـمن
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 8, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . استاد بزرگوار چونان همیشه هر بیت از سروده اتان
    . می آموزد به شور و ذوق 🌺
    . خدایش رحمت کناد . . آمین . 🌺🌺🌺🌺🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درووودها
    روحشان شاد

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا