🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 14

(ثبت: 236916) اسفند 19, 1399 

 

يا رب بـخواه چرخ كهن واژگون شـود
تا آدمـي زِ جور و جفايش برون شـود
اين آدمي كـه زير هـمين چرخ كينه ورست
دارد طمع زِ حيله و جورش نـهان شـود
٭٭٭
آن مردمان به سـوي بدي خوي مي كننـد
فعل تـو را فـلج به سـر موي مي كننـد
فهرست هر بدي كه به دنيـا نوشتـه شـد
اجماع آدمـي به همان ، روي مي كننـد
٭٭٭
بـر احتـرام سـفره با تربيت عمل كُـن
تا خـود خجل نگردي در نزد اهل عرفان
آداب سفره چيدن، بايد نـكو بدانـي
نان نعمت خداي است بنمـا تشكـر از آن
٭٭٭
خلاق آفرينـش اسـمي نـموده عنوان
بر صمع آن محمد(ص) بنوشته شد به قرآن
گر اسم او بـخواني خلقـي به دعوت آري
اين فعل مهربانـي باشـد و كمـال مردان
٭٭٭
صدها هنـر از دست هـمين خلق بيارم
بر دست هـمين هـا هنـر خود بگمارم
هـر نقش و نگاري به دل خلق نـهادم
من در دل كـس نقشـه باطل نـگذارم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 19, 1399

    🌺🌷💐🌷🌹🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 22, 1399

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا