🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 145

(ثبت: 244273) دی 19, 1400 

 

تا به فلك مي روم در پي گفتـار دوست
هر چه فزونتـر رَوَم مي نگـرم راه اوست
هـمره فرمان دوست ، هر چه توانـي برو
غير ره دوست چيست، راه ديگر از عدوست
٭٭٭
خـداوندا تويـي بر بندگـان دوست
كه رسـم بندگانـت رسـم نيكوست
هـر آن فردي كه فرمان تـو را بـُرد
ميـان بندگـان ، آزرده تـر اوسـت
٭٭٭
خـداوندا تويـي بر بنده ات دوسـت
يقينـاً بنده ات بر تـو شـده دوسـت
اگـر آن بنـده امـرت را عمل كـرد
به جـمع بندگانـت بـهترين اوسـت
٭٭٭
بيـدار دلان را خبـر از حكم خدا هست
در صحبت آنـها اثر از مهر و وفـا هست
بيـدار دلان پيـرو بـر صحبـت حق انـد
از صحبت حق شان اثري هم بر ما هست
٭٭٭
يارب ترحـّمي به من آور كه خلق تـو
مگـذار بـر سـرم بِـرسـد ظلم خلق تـو
خلقـت چرا رعايـت عدلت نـمي كنند
آيا روا بُـوَد به قاعده ي رأي و عدل تـو
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. فریبا نوری

    دی 19, 1400

    هـر آن فردي كه فرمان تـو را بـُرد
    ميـان بندگـان ، آزرده تـر اوسـت

    درود

    🌷🌷🌷🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. لقاء الله نصیب تان

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. سیاوش آزاد

    دی 20, 1400

    سلام روح استاد شاد

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا