🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 146

(ثبت: 244303) دی 20, 1400 

 

پيـر مغان هدايـت ما را بيـان نـمود
پنـدش كه استقامت مـا را عيـان نـمود
پيـر مغان كه رهبـر مردان با خـداست
پنـد و نصيحتـش سر ما را نشان نـمود
٭٭٭
پيـر مغان حكايـت ما را شنيـده است
نقشي زِ دست خود به جبينم كشيده است
اي پيـر پـُر فروغ تويـي بـهتر از هـمه
با چشـم خود ببين كه مـرا آفريده است
٭٭٭
آن پيـر جهان ديد كه عمرش سپـري بود
مي ديـد كه دنياي دنـي حيله گري بود
دائم به ره لطف خـدا بود اميـدش
با آنكـه از آن لطف خـدايش خبري بود
٭٭٭
حـرف نكويـي بـُوَد رديـف صوابـي
دور جهـان پَـر زنـد به مثل عقابـي
حـرف خـدا و پيامبـران قديـمي
در هـمه جا مي رسد به صوت و شتابـي
٭٭٭
با هوش ترين مـرد كه ديـد بصـرش بود
از مردم بـي هوش هـزاران خطرش بود
دائم به تو مي گفت خـدايا چه كُنـم من
فهميـد كه از خلق هـزاران ضررش بود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. روحت شاد، اللهم صل علی محمد و آل محمد 🌹🌹🌹

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    دی 20, 1400

    سلام درود بر استاد که دغدغه هایش مقدس بود

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا