🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 147

(ثبت: 244364) دی 21, 1400 

 

يارب ، قباي كوتـه من كـي بـريـده اي
در اين مـحيط جهـل مـرا آفريـده اي
كوته نظـر منـم ، كه نـديـدم لقاي تـو
كو آن شـعور و معرفت و نور ديـده اي
٭٭٭
يارب تـرحـّمي اگـرم برگزيـده اي
حتـماً صـداي عجز و نيازم شنيـده اي
غافل نـي ام زِ گفتـه خلاّق بـي نيـاز
بر بنده ات نظـر بكن از گوش ديـده اي
٭٭٭
اي نوجوان به بُعد رسالـت رسيـده اي
پنـد و نصيحتـي زِ رسولان شنيـده اي
امروزه وقت توست به همت بكوش و علـم
كز ظلمت شبـت بِـرسـي بر سپيـده اي
٭٭٭
من بنـده ام خـدا به مقام و صفاي تـو
جوينـده ام به امـر تو بـهر رضاي تـو
جهل جهانيـان كه به من حـمله ور شده
دارم اميـد مرحـمتـي از بقاي تـو
٭٭٭
اين ماديات نقش بشـر را نكـو نشـد
نقشـش به غير رسم حقيقت كشيده شـد
چشمي كه بسته شد به هـمين ماديات دهر
از راه و رسـم امر خدايـي بُريده شـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    دی 21, 1400

    سلام چه جمله عمیقی
    اي نوجوان به بُعد رسالـت رسيـده اي
    روحش شاد

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    دی 21, 1400

    اي نوجوان به بُعد رسالـت رسيـده اي
    پنـد و نصيحتـي زِ رسولان شنيـده اي
    امروزه وقت توست به همت بكوش و علـم
    كز ظلمت شبـت بِرهی بر سپيـده اي

    سلام و درود

    جانش شاذ
    شاعر عاشقی بوده است
    خدا رحمتشون کند

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا