🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 148

(ثبت: 244385) دی 22, 1400 

 

زاهد ، به راه جـمله تـجمّل خودت مـرو
راهت قناعت است ، اگـر مي شود بـرو
زاهـد بِـكار بـذر ديـانت به روزگار
تا در قيامـت آن بتوانـي كنـي درو
٭٭٭
در راه جـمله زُهد و تكامل شـود بـرو
در راه عُجب و كِبـر و تجمّل ابـد مَـرو
زاهـد ، هـزار مرتبه گـفتم به هوش باش
زجر جهانيـان زِ تـو بـتوان بَـرَد گِـرو
٭٭٭
عطري به من رسيـد زِ باد بـهار دوست
آن عطـر خوشگـوار مـرا به زِ آبروست
عطرش مشام و جان مـرا زنده تـر نـمود
تا رو كنـم به بـحر پُر از افتخار دوست
٭٭٭
بيـدار دلان را خبـر از مهر و وفاي است
هر نكته كه گفتنـد از آن صنع خداي است
بيـدار دلان را به خـدا معرفتـي هست
با رأي خدا شان، همه جا رأي رضاي است
٭٭٭
بيـدار دلان را سخن از ما و منـي نيست
جز حرف خداونـد جهانشان سخني نيست
بيـدار دلان را خبـر از علم خـدا هست
كز فيض خداوند جهانشان مَحَنـي نيست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. احسنت و رحمت الهی بر ایشان🌺

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    دی 22, 1400

    عطري به من رسيـد زِ باد بـهار دوست
    آن عطـر خوشگـوار مـرا به زِ آبروست

    سلام و درود و رحمت 🌷🌷🌷

    • سلام و درود بانو نوری
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. سیاوش آزاد

    دی 22, 1400

    سلام رحمت حق بر آن استاد بیدار دل چه گوهری بودند کاش اگر نوایی گرم یا فیلمی از ایشان دارید درین سایت یا برخی سایتهای دیگر که این امکان فراهمست قرار دهید

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      در این سایت امکان ارسال نبود – در تلگرام به لینکهای
      https://t.me/nasemgolsan1295
      لینک نسیم گلشن مجموعه دوبیتی ها حسن مصطفایی دهنوی ( تلگرام )

      لینک دیوان اشعار ( غزلیات و مثنوی و قصیده ) حسن مصطفایی دهنوی ( تلگرام )
      @hasan1295
      منتظر حضور خوب شما عزیزان در این کانال زیبا و عالی هستیم
      @hasan1295

      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا