🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 158

(ثبت: 244764) بهمن 4, 1400 

 

در مجلس رندان ، سخن از جور و جفا نيست
آنجا بجز از صحبت پـُر مهر و وفا نيست
آنـها كه به تأييد خداينـد و هدايت
در مجلس آنها ، سخن از غير خدا نيست
٭٭٭
گر معرفت به سوي تو جويم، عجيب نيست
برسوي راه و رسم تو، اصلاً فريب نيست
وصف كمال و ذات تو، نتوان كه من كنم
آن وصف ذات تو، به كمال اديب نيست
٭٭٭
تو صيف ذات تو، به كمال خطيب نيست
در اصل ذات تو، كه به خَلقت نهيب نيست
عاجز منـم ، به دست طبيبان روزگـار
ذات تو خواهشش كه به علم طبيب نيست
٭٭٭
كار جهانت كه مـرا قدرت آن نيست
هر كار جهاني به جز از زجر و زيان نيست
اي قادر سبحانـي و اي حيّ و تـوانا
در كار جهانت، ديگرم تاب و توان نيست
٭٭٭
يارب عدد كار جهانت كه عيان نيست
صياد جهانت كه تيرش به نشان نيست
در كار جهان هر كه كند كوشش بسيار
آن كيست كه از كار جهانت نگران نيست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 4, 1400

    درود بر شما💐

    • درود ها بانو
      نظر لطف شماست
      سربلند و پیروز باشید
      خدایش رحمت کناد آمین
      @};- @};- @};- @};- @};- @};-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا