🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 160

(ثبت: 244874) بهمن 7, 1400 

 

دانش نمي توان جُست ، از فرد كينه جويي
هر كينه جـو ندارد ، نامـي و آبرويـي
از كينه جو حذر كُن ، مهرش زِ دل به در كن
هر كينه جو چو مار است ، دارد زننده خويي
٭٭٭
عالم نمي شود كس ، از حرف ياوه گويي
آن ياوه گو ندارد ، درك ره نكويـي
هر ياوه گوي كم درك ، معنا نمي شناسد
معناي حرف عالم ، نتوان در او بـجويـي
٭٭٭
در وادي دينيـم و پُـر فكر و قياسيـم
با ملت دينـدار مـداوم به تـماسيـم
از كار نكوكاري دين بـهره بِـبُرديـم
بـر مردم بدكار ، كه بـُرنده چو داسيـم
٭٭٭
ما پُـر هـنرانيم ، كه جوياي اساسيـم
از اصل اساسش همه كاري بشناسيـم
بيهوده نگرديـم و بگرديـم پي اصل
زين اصل نكوي است كه جوياي خواصيم
٭٭٭
حكم خداوند پاك ، صد طرفش واجب است
صد طرفش جستجو ، بهر بشر لازم است
هر كه تكاپو نكرد ، يك طرفش را بگفت
فاقد حكم خداست ، بهر خودش حاكم است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    بهمن 7, 1400

    سلام شادی روحشان فاتحه مع الصلوات

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    بهمن 7, 1400

    خداوندایشان را غریق بحار رحمت واسعه خود نماید.

    • سلام و درود استاد یغمایی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. نسرین حسینی

    بهمن 7, 1400

    بسیار زیبا بودن جناب دهنوی گرامی
    خداوند حفظتون کنه

    روحشون درآرامش 🌺🌺❤❤

    • کمال کمالی

      بهمن 7, 1400

      درودو سپاس بزرگوار

      دستمریزاد زیبا ست گرامی

      🌹

      • سلام و درود
        سپاس از حضور پر مهرتان
        سربلند و پاینده باشید
        شاعر سال 1371 رحمت خدا رفته اند
        خدایش رحمت کناد ، آمین
        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانو حسینی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا