🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 161

(ثبت: 244915) بهمن 8, 1400 

 

آدم آن نيست ، كه كارش همه باشد زِ كلك
بـي گناه آدميان را ، بزنـد زجـر كتك
دغل و حيله و تزوير كه آرَد به هـمه
تا بميرد همه گويند كه رفت آن به درك
٭٭٭
عالـم آدميـت ، سـر بفرازد به فلك
آدمـي معنويـت را بنموده است محك
عالـم آدميـت ، تجربه ها كرده ز علم
علم با تجربه اش برهمه كس كرده كمك
٭٭٭
ديو و پـري ، نام دو تا طايفـه است
آن زِ شعورست و اين بيخبر از هرچه هست
آن يكـي از عالـم بالا بُـَود
اين كه فـرو رفت ، در اين خاك پست
٭٭٭
حـقّم كه زِ دستــم برود هر چه بگويــم
كس حاكم حق نيست كه من حقم و جويم
هر جا بروم حاكم حقگو به جهان نيست
هر چند كه حقّم بود و حق و بگويــم
٭٭٭
بــرادر اين چنين شــد كار دنيـــا
خطرهايــش در اول نيست پيــــدا
خطرهايـــش گـر اول ديــده مي شــد
نـمي شــد آدمـي عاشـق به دنيــا
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    بهمن 8, 1400

    سلام زنده باشید جمیع امواتتان غریق رحمت

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      خداوند اموات شما را نیز رحمت فرماید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا