🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 168

(ثبت: 245088) بهمن 15, 1400 

 

تا به تولّــي دوست بر پَـرم از آشيــان
كس ديگر اين روح من ننگردش درجها ن
مرغ فضايــي بُوَد رو به فضـــا مي رود
چون كـه زِ اوج فضــا آمده در اين مكان
٭٭٭
بـي خبـران بشنويـد، صـد خبر آورده ام
هـر خبــر آمد زِ دوست به ز هزاران نعـم
هر خبر دوسـت را بر تو نوشتــم بخوان
طبق به گفتار دوست، ني به زياد و نه كـم
٭٭٭
ما را نظـر اين بود رهت راحت ما شــد
آيـا چه سبب بود كه آن آفـت ما شــد
يارب نظــر ما و ره امــر تو دور است
آن علت دوري اش چه بود و ز كجا شــد
٭٭٭
هر كسي بر حق شناسي گر دلش شيدا بُوَد
از ضميـرش حق شناسي در جبين پيدا بُوَد
نور حق را هر كه بشناسد توان پيـدا كنـد
از ضميرش وز دلش وز ديده اش بينا بود
٭٭٭
هر كار تازه اي كه به دوران پديـده شـد
منحل زِ هر خسارت دوران نديــده شـد
فكر بشـر به هر چه رسـد باز كوته است
صد كارها بُوَد كه بر آن كـي رسيده شـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. درود بیکران جناب دهنوی. قلمتان توانا. زیبا سروده اند.
    خدایشان بیامرزاد. روحشان شاد.

    🌹🌹🌹
    🌿🌿🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      شاعر سال 1371 به رحمت خدا رفته اند
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    بهمن 15, 1400

    سلام
    استاد چند بیت سرودند؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا