🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 18

(ثبت: 237206) اسفند 28, 1399 

 

هـر فرد به سوي تو دلـش در طلب افتـاد
از مكنـت و ثـروت دنيـا عقب افتـاد
اين آدميـان را به كجا مي بري آخـر
در وهم هـمه آدميان اين عجب افتـاد
٭٭٭
اي نسل آدميزاد گوشَـت به حرف ما كـُن
خلق خـدا ميازار ، نـزد خـدا حيا كـن
هـر عارفـي نصيحت بنوشته بـهر آدم
بـشنو نصيحتش را ، برخلق كم جفـا كـن
٭٭٭
اي آدم دو رنگـي يك رنگيّت بنا كـُن
از دانش نكويـي دانشگهي به پا كـن
هر آدم تبهكار صد درد خـود سري داشت
آن درد خودسري را از دانشت دوا كـن
٭٭٭
بشنـو رفيق دانـا صوت و صداي ما را
تا نيك تـر شناسـي علـم ره وفـا را
دقت اگر نـمودي در راه دانش و علم
بتوان نكو شناسي گفتـار آن خـدا را
٭٭٭
در راه معصيت هـا پايـت اگر نـهادي
گمراه تـر بگردي ، خود را به باد دادي
تا راه معرفت را در اين جهان نـجويـي
در نـزد اهل دانش جويـاي بر فسـادي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 28, 1399

    🌺💐🌷🌼🏵️🌸🌹

  2. کبری محمدی

    اسفند 28, 1399

    سلام
    بار دیگر از قلم زیبایتان خواندم
    پاینده باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 2, 1400

      سلام و درود بانو
      نظر لطف شماست
      سربلند و پاینده باشید
      نوروزتان پیروز و هر روزتان نوروز
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    اسفند 28, 1399

    سلام
    بار رسالتی بی پایان را بر دوش کشیده و خوب به سر منزل مقصود خواهید رساند.

    درودتان

    هر روزتان نوروز
    نوروزتان پیروز

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 2, 1400

      سلام و درود استاد
      نظر لطف شماست
      سربلند و پاینده باشید
      نوروزتان پیروز و هر روزتان نوروز
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا