🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 2

(ثبت: 235878) بهمن 12, 1399 

نسیم گلشن – حسن مصطفایی دهنوی

اي تـو خداونــد جـهانـدار پاك
جسـم بشـر ساختـي از جـرم خاك
تا تو ديگـر باره بـه خاكـش بري
واي بـر آن كـز تـو نــشد بيمناك
* * *
سبز است در و دشت ، بيـا تا بشناسيـم
آن قدرت خلّاق ،كـز آن غرق سپاسيـم
حيـرت زده در وادي اين باغ جهانيـم
كـز بـاد خزانـش به يقينـاً به هراسيـم
* * *
فرياد از آن دَمـي ، كه خداي توانـگري
بر پا كنـد زِ عدل خودش ،عدل مـحوري
دريا و دشت و كوه بلـرزد به حال خـود
فردي كمك كجا بـكند بـر بـرادري
* * *
تا به فلك مي رويـم ، بر اثر حرف دوست
هركه هـمين ره رَوَد رهـرو راه نكوست
خرقـه زنّار چيست ،جز زِ تـجمّل به خلق
خلق تـجمّل پرست نِـي به ره و راه اوست
* * *
به كوشـش بيـانديـش از كردگـار
كـه رحـمت فرستـد برايت هـزار
اگـر امـر حقـّش عمل مـي كنـي
گشايـد در رحـمت از بيـشمـار

حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    بهمن 12, 1399

    هم اثری محکم و استخوان دار بود و هم بی نهایت ارزشمند و آموزنده
    سپاس که که فرصت خواندن دادید مرا
    درود بر شما

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. حسین شیرکوند

    بهمن 12, 1399

    🌿🏵🌿🏵🌿🏵🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا